אליום מדיקל מזנקת 7% במחזור גבוה בעקבות הודעה חיובית

חברת המכשור הרפואי הישראלית חתמה על שני הסכמי הפצה בלעדיים בספרד בהיקף כולל של כ-8.7 מיליון שקל ל-5 שנים

אסף אלפרוביץ / צילום: תמר מצפי
אסף אלפרוביץ / צילום: תמר מצפי

חברת הביוטק הישראלית אליום מדיקל, המפתחת מכשור רפואי לתחום האורולוגי, הקרדיולוגי והגניקולוגי, הודיעה היום (ד') כי חתמה על שני הסכמי הפצה בלעדיים בספרד בהיקף כולל של כ-8.7 מיליון שקל ל-5 שנים, של מוצרי הסטנטים האורולוגיים שלה, וכן של המוצרים לתיקון ליקויים ברצפת האגן. אליום תרשום מכירות ראשוניות ממכירות למפיץ החדש בספרד כבר במהלך שנת 2015.

בתגובה מניית אליום מדיקל מזנקת 6% בבורסה בת"א במחזור גבוה יחסית לממוצע שלה, ומתחילת 2015 המניה משלימה זינוק של מעל 60%. בחודשים האחרונים אליום דיוחה לבורסה שלל הודעות חיוביות ובינהן גיוס של 13.5 מיליון שקל בביקושי יתר, אישור פטנט בארה"ב למוצר שלה בתחום העיגון לרקמות רכות, וכן הסכמי הפצה נוספים ברוסיה, צ'כיה וסלובקיה, הודו, קנדה, קזחסטן, טייוואן, טורקיה וארגנטינה.

המפיץ בספרד הוא חלק מקבוצת WERFEN העולמית, שמתמחה ביבוא, יצוא והפצת מוצרים רפואיים בתחומי הפעילות של אליום (אורולוגיה, גניקולוגיה וקרדיו- וסקיולר), ומפיצה בין היתר מוצרים של חברות מובילות בתחום הציוד הרפואי.

במסגרת הסכמי ההפצה התחייב המפיץ לרכישת המוצרים של אליום ב-8.7 מיליון שקל כאמור, וכן לפעול למכירה ושיווק בספרד, לנקוט בפעולות שיווק על פי תוכנית שנתית אשר תתואם עם אליום וכן לקיים סדנאות הדרכה עבור רופאים אשר יעשו שימוש במוצרי החברה. במידה והמפיץ יעמוד בכל התחייבויותיו החוזיות, ההסכם יוארך לתקופות נוספות.

אסף אלפרוביץ, מנכ"ל קבוצת אליום, מסר: "הסכמי הפצה אלה משמעותיים עבורנו ברמת פוטנציאל ההכנסות והרווחיות שהם מגלמים כבר בטווח הקצר. אנו מאמינים כי בחרנו בשותף המתאים ביותר למימוש מוצלח של אסטרטגיית הצמיחה שלנו במדינה זו, כחלק מאסטרטגיית החברה הכוללת התרחבות לשווקים חשובים נוספים, טיוב מערך ההפצה, ויצירת מנועי צמיחה חדשים".