סטארט-אפ ישראלי בתוכנית הפינטק של מפעילת הבורסה הגדולה באירופה

6 חברות מתחרות על המקום הראשון בתוכנית, כאשר כל חברה בתוכנית מקבלת ליווי צמוד ממנטורים של אחד הבנקים הגדולים, ייעוץ ממומחים חיצוניים ושטח עבודה משותף בבירת הפיננסים העולמית

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

הסטארט-אפ הישראלי אתנה פורטפוליו סולושונס (Athena Portfolio Solutions) נבחר להשתתף בתוכנית 3d Fintech Challenge של Dassault Systèmes ו-Deutsche Börse, מפעילת הבורסה הגדולה באירופה. התוכנית מתקיימת ב-Level39 בלונדון בשיתוף הבנקים הגדולים - סיטיבנק, מורגן סטנלי, BNP פאריבה, BNYMellon ו-State Street.

אריאל אטיאס, מייסד אתנה, הצטרף בשבוע שעבר לתוכנית בלונדון, במסגרתה כל סטארט-אפ מקבל שטח עבודה ב- Level39, שהינו אחד האקסלרטורים המובילים בעולם לחברות פינטק, עם עוד 5 סטארט-אפים וליווי יומי צמוד של מנטורים מתעשיית הפיננסים.

אתנה פיתחה מנוע לניתוח וגילוי חדשות רלוונטיות לפעילים בשוק ההון. האלגוריתמים של החברה מבוססים על לימוד מכונה (machine learning) המסוגלים למצוא תוכן רלוונטי שעשוי להשפיע על מחירי ני"ע של חברות בורסאיות גם כאשר הן לא מופיעות בתוכן. בשוק הישראלי מפעילה החברה את אפליקציית המובייל My Stock News השולחת התראות בזמן אמת על חדשות שקשורות לתיק ההשקעות של המשתמש.

מטרת התוכנית היא למצוא טכנולוגיות חדשות לתחום הפיננסים והיא מספקת לחברות אפשרות להכיר אנשי מפתח בבנקים הגדולים בעולם. מנהלי התוכנית לא לוקחים הון מהחברות אך עשויים לשקול להשקיע בהן. התוכנית נמשכת כ-7 שבועות והיא מתקיימת זו השנה השלישית. אירוע ה"דמו דיי", בו מציגות החברות את הפרויקט מול קרנות הון סיכון, משקיעים ובכירים בתעשיית הפיננסים, חותם את התוכנית.

אחד הדברים שמייחדים את תוכנית ה-3d Fintech Challenge הוא שכל חברה מקבלת מנטורים מגוף פיננסי אחר ובסופה של התוכנית, שהיא למעשה תחרות בין ששת הסטארט-אפים, לא רק היזמים מתחרים אלא גם המנטורים שעולים על הבמה ומציגים את החברה ב"דמו דיי".

Level39 משתרע על שלוש קומות ויושבות בו כ-150 חברות סטארט-אפ הנמצאות בשלבים שונים. האקסלרטור ממוקם מרחק מטרים ספורים ממטות הבנקים הגדולים בעולם וחברות פיננסים ענקיות כגון תומפסון-רויטרס.