הטיפ היומי: קבלו את המניה שעשויה לזנק ב-65%

קרדיט סוויס ממשיך להמליץ על מניית Rite Aid חרף הורדת התחזיות לשנת הכספים 2016

רשת בתי המרקחת Rite Aid / צילום: בלומברג
רשת בתי המרקחת Rite Aid / צילום: בלומברג

רשת בתי המרקחת Rite Aid נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: RAD) לפי שווי של 6.2 מיליארד דולר. הרשת, שנוסדה ב-1962, היא השלישית בגודלה בארה"ב והגדולה ביותר בחוף המזרחי של ארה"ב, והיא כוללת כיום כ-4,600 סניפים.

לאחרונה פרסמה החברה את הדוחות הכספיים של הרבעון הפיסקאלי השני של שנת 2016 (הרבעון שהסתיים באוגוסט). הכנסות החברה הסתכמו ב-7.67 מיליארד דולר, והרווח הנקי למניה הגיע ל-2 סנטים. התוצאות היו בסך הכול בהתאם לציפיות, והחברה גם חזרה על תחזיות ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שלה. עם זאת, נתונים חלשים יחסית של מכירות חנויות זהות - עלייה של 0.3% בלבד - ולחצים הקשורים לשיפוי הביטוחי, מדגישים את האתגרים המבניים סביב סיפור ההתאוששות של החברה.

ברבעון השני, ה-EBITDA הסתכם בכ-347 מיליון דולר, מעט מעל תחזיות השוק והתחזיות שלנו. שולי הרווח הגולמי היו נמוכים מהצפוי בשל לחצי תמחור בתעשייה, ומנגד, השליטה בהוצאות הייתה טובה מהצפוי.

בסך הכול, בעוד שהתוצאות בשורה התחתונה היו מעל התחזיות, הרבעון היה מאכזב במידה מסוימת, משום שהאתגרים של התעשייה באו לידי ביטוי בצורה בולטת - גם אם לא מדובר במשהו חדש עבור המשקיעים. יחד עם זאת, אנחנו ממשיכים להאמין שהרוחות הנגדיות שמקשות על רייט אייד יכולות להיחלש בשנה הקרובה, שהרכישות האחרונות שבוצעו בזמן האחרון יתרמו בסופו של דבר גם לתשואת המניה, ושרייט אייד עצמה נשארה יעד אטרקטיבי מאוד לרכישה, על רקע הקונסולידציה בתעשייה שבה היא פועלת.

אנחנו מפחיתים את התחזיות שלנו לשנת הכספים 2016, ומצפים שרייט אייד תציג השנה רווח נקי של 17 סנט למניה, לעומת התחזית הקודמת ל-21 סנט. נוסף על כך, אנחנו מצפים שהחברה תרשום EBITDA שנתי של 1.42 מיליארד דולר, בהשוואה ל-1.43 מיליארד דולר בשנה הקודמת. אנו ממשיכים להמליץ על מניית רייט אייד בהמלצת "תשואת יתר". מחיר היעד שלנו למניה עומד על 10 דולרים, כך שהוא גבוה ב-65% מהמחיר הנוכחי של רייט אייד בוול סטריט.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם