"שחקניות הדור הבא בסייבר ירוויחו ע"ח צ'ק פוינט וסימנטק"

בנק ההשקעות האמריקאי סטיפל החל לסקר את החברות ורוניס ואימפרבה ונתן להן המלצת "החזק" ■ פאלו אלטו עם המלצת "קנייה" בזכות השקעות אגרסיביות בשיווק ומכירות

"אנחנו מאמינים שחברות האבטחה ימשיכו ליהנות מהמודעות הקיימת לצורך באבטחת סייבר טובה יותר. עם זאת, אנחנו מצפים שהפער בין השחקניות החדשות, שחקניות 'הדור הבא', לבין השחקניות הוותיקות - ימשיך להתרחב. חברות כמו פאלו אלטו (של ניר צוק) ו-FireEye ירוויחו יותר ויותר על חשבון המתחרות, כגון צ'ק פוינט וסימנטק". כך מעריך האנליסט גור טלפז מבנק ההשקעות האמריקאי Stifel, שותפו של לאומי פרטנרס. להערכתו, הנוכחות השיווקית של פאלו אלטו ו-FireEye עולה להערכתו על זו של המתחרות הוותיקות, בזכות שילוב של השקעות אגרסיביות בשיווק ומכירות לצד טכנולוגיה עדיפה.

בסטיפל פרסמו בימים האחרונים סקירה נרחבת על שוק האבטחה, לצד מספר סקירות על מניות ספציפיות בתחום. בין היתר, החל סטיפל לסקר גם חברות שקשורות לישראל: ורוניס ואימפרבה, בשתיהן ההמלצה היא "החזק". זו גם המלצת הבנק על צ'ק פוינט. לעומת זאת, על מניית פאלו אלטו ממליץ סטיפל "קנייה".

ורוניס, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 388 מיליון דולר, הונפקה לראשונה לפני כשנה וחצי לפי מחיר של 22 דולר למניה, ומאז הניבה תשואה שלילית של כ-29%. כאמור, האנליסט טלפז התחיל לסקר את המניה בהמלצת "החזק", ללא מחיר יעד. לדבריו, ורוניס היא מובילת שוק תוכנות ניתוח הקבצים (file analysis), ויש לה פלטפורמה טובה שמספקת לארגונים יכולת טובה בכל הקשור למידע לא-מובנה שנוצר על-ידי אנשים - כגון אי-מיילים, מסמכי word וכדומה - אשר כוללים לפעמים מידע ארגוני רגיש.

זינוק של 78% במתקפות סייבר

לדבריו, ב-2014 מעל מיליארד מסמכים עם מידע אישי נתקלו בהתקפות סייבר, עלייה חדה של 78% מ-2013. "בעוד שהפתרונות של ורוניס מציעים תועלת פוטנציאלית רבה, אנחנו מאמינים שהחברה עדיין מוגבלת במובנים רבים לפתרון המסורתי שלה, תפיסה שתדרוש ממנה השקעות לצורך שינוי", כותב האנליסט.

לדבריו, בשל המינוף המוגבל במודל שלה, ובשל העובדה שהצמיחה בתחומי הרישוי והתחזוקה עדיין מבוססת במידה רבה על התרחבות ללקוחות חדשים - ללא ראות (visibility) גבוהה - ההמלצה בשלב זה היא "החזק". זאת, למרות שהוא מכיר בכך שמניית ורוניס נסחרת בדיסקאונט משמעותי ביחס לחברות אחרות מתחום האבטחה.

אתגר לאימפרבה בשנה הבאה

החברה השנייה שסטיפל מתחיל לסקר היא אימפרבה, שהוקמה על-ידי שלמה קרמר ונסחרת בנאסד"ק בשווי של 2.05 מיליארד דולר. "אימפרבה היא מובילת שוק בולטת בתחום ה-web application firewall, שהוא תת-סגמנט בשוק. בנוסף, לדעתנו היא מובילה באבטחת דאטה-בייס". עם זאת, הוא סבור שדווקא הצמיחה המואצת עלולה להעיק בעתיד על החברה, משום שבעתיד יהיה לה קשה להציג נתונים טובים בהשוואה לנוכחיים. "בשווי הנוכחי, אין הרבה מקום לטעויות", כותב טלפז.

"שיהיה ברור: אנחנו חושבים שהמומנטום המתמשך והביקוש הבריא יסייעו לאימפרבה להציג עוד דוח רבעוני חזק ברבעון השלישי", הוא כותב. "יחד עם זאת, במבט ל-2016, אנחנו חושבים שמודל ההכנסות של החברה (שכולל צמיחה תנודתית בהכנסות מרישיונות), הרווחיות העתידית המוגבלת והשווקים התחרותיים, יוצרים יחד אתגרים". לדבריו, בסטיפל יעקבו אחרי החברה לאור פוטנציאל הצמיחה ארוך הטווח שלה.

גישה חיובית יותר מוצגת כלפי פאלו אלטו, שהוקמה על-ידי ניר צוק ונסחרת בנאסד"ק בשווי 14.6 מיליארד דולר. בהמלצה מלפני כשבועיים, לאחר פרסום דוחות החברה, נכתב כי "אין סימנים להאטה" וכי החברה נמצאת על "מסלול המראה לצמיחה", ולכן היא המניה המועדפת על הבנק בתחום.