"צריך לצפות לעוד גל של ירידות. לא ראינו פאניקה אמיתית"

מייסד DoubleLine Capital: "הסיבה שהשווקים לא ממשיכים לרדת עוד היא שאנשים מחזיקים את ניירות הערך שלהם ומקווים להתאוששות" ■ "כדי לעלות השווקים צריכים לחץ של קונים אבל כדי לרדת מספיק כוח המשיכה"

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

"צריך לצפות לעוד גל של ירידות בשווקים. עוד לא ראינו פאניקה אמיתית ולכן אפשר להניח שיש עוד לאן לרדת", כך אומר בראיון לרוייטרס ג'פרי גדלאץ' (Jeffrey Gundlach) אחד הבעלים והמייסדים של חברת DoubleLine Capital.

"הסיבה שהשווקים לא ממשיכים לרדת עוד היא שאנשים מחזיקים את ניירות הערך שלהם ומקווים להתאוששות. השוק מגיע לתחתית כשכמעט כולם מכרו ולא נותרו עוד מוכרים למעשה. עדיין לא ראינו לדעתי לחץ מכירות אמיתי בשווקים המייצגים ניירות ערך מסוכנים כמו מניות או אג"ח 'זבל'. כדי לעלות השווקים צריכים לחץ של קונים אבל כדי לרדת מספיק כוח המשיכה", הוא אומר. 

אתמול ירדה התשואה על אג"ח אמריקאית ל-10 שנים מתחת ל-2% לאחר דוח התעסוקה. שוק המניות פתח את היום בירידות חדות אולם התאושש בצורה מרשימה וסגר בעליות חדות.

המשק האמריקאי הוסיף בחודש ספטמבר רק 142 אלף משרות ושיעור האבטלה נותר על כנו ובהתאם לתחזיות ברמה של 5.1%, שיעור האבטלה הנמוך ביותר מאז אפריל 2008. כך עולה מדוח התעסוקה שפרסם אתמול משרד העבודה האמריקאי. משרד העבודה אף עדכן מטה את הנתון של אוגוסט לתוספת של 136 אלף משרות בלבד, לעומת הנתון המקורי שעמד על 173 אלף משרות. 

מדובר באכזבה קשה שכן אנליסטים בשוק ציפו לתוספת של 203 אלף משרות ולכן עולה השאלה האם הפד ידחה בפגישה הקרובה פעם נוספת את העלאת הריביות. 

 

לדעתו של גדלאך שוק האג"ח 'זבל' מסוכן מאוד. "אני רוצה לקנות אבל אני מחכה לראות התייצבות כלשהי ולא ירידות כל יום".

"אנשים מתנהגים כאילו הכל נפלא אבל השווקים המתפתחים בשפל של 6 שנים, הסחורות חזרו לרמתם מ-1995 ואג"ח זבל בשפל של 4 שנים. ובארה"ב הצמיחה בסכנה. זה מאוד מדאיג", הוא אומר.

DoubleLine מנהלת נכסים בהיקף של 81 מיליארד דולר. "כעת המשקיעים מתחילים להתעורר ולהבין שתחזיות הצמיחה צריכות להתעדכן ומה שהיה הוא לא מה שיהיה", אומר גדלאץ' בסיום.