תאונה מזעזעת בניו יורק: ישראלי נמחץ למוות על ידי מעלית

ערן מודן (37) מצא את מותו לאחר שהמעלית בה ירד בבניין מגורים בברוקלין קרסה, ככל הנראה בשל עומס יתר ■ מודן ניסה לחלץ עצמו ברגע שהמעלית התקרבה לקרקע, אך לבסוף נמחץ למוות אחרי שספג פגיעה קשה מאוד בראשו

ברוקלין ניו יורק / צילום אילוסטרציה: רויטרס
ברוקלין ניו יורק / צילום אילוסטרציה: רויטרס

ערן מודן, ישראלי בן 37, נמחץ למוות בשעה ניסה להימלט ממעלית שקרסה בבניין בברוקלין, ניו יורק. בעקבות הפגיעה הקשה נאלצו כוחות ההצלה שהוזעקו לזירה לקבוע את מותו במקום.

מבדיקה של המשטרה המקומית עולה כי האירוע המזעזע התרחש בשעה שמודן נכנס יחד עם חברתו ו-12 בני אדם נוספים למעלית בבניין "אספיור". לאחר שלחצו על קומת הקרקע, החלה המעלית לצנוח מטה ללא התרעה מוקדמת. ככל הנראה התקלה נגרמה בשל עומס יתר.

לפתע נעצרה המעלית על כל 14 יושביה סמוך לקומת הקרקע. מסרטון האבטחה שתיעד את הטרגדיה ניתן ללמוד כי ככל הנראה מודן ניסה להימלט מהמעלית החוצה בשעה שהייתה תלויה בין שמיים וארץ, אך בדיוק בשנייה שניסה לבצע את המהלך היא קרסה לחלוטין ופגעה בראשו.

חברתו של מודן, מונה זארין רמסדל, שהייתה עמו יחד במעלית, שיחזרה את רגעי האימה. "הוא סבל מפגיעה נוראית בראשו", אמרה. "לא היה לו דופק. אמרתי לו שאני אוהבת אותו ושהכל יהיה בסדר. ניסיתי להנשים אותו ללא הצלחה".

כעת בודקת המשטרה דיווחים על ליקויים שאירעו במעלית המדוברת בשנים האחרונות. לפי תלונות של נוסעים במעלית היא לא הייתה בטוחה לשימוש. עוד עטולה כי בעבר דווח על ארבעה ליקויים שנמצאו במעלית מאז שנת 2013.