מתח בשוק הנפט לקראת פרסום נתונים חשובים היום בארה"ב

בשבוע שעבר הצביעו נתוני המלאים בארה"ב על זינוק של 4 מיליון חביות - וחלק מהאנליסטים צופים המשך עלייה

נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

החוזים העתידיים על מחיר הנפט נסחרים היום (ג') ביציבות לקראת פרסום נתוני המלאי השבועיים בארה"ב, שעה שבשוק ישנן ספקולציות לפיהן מפיקות הנפט הגדולות ייפגשו בשבועות הקרובים כדי להחליט על צעדים שיאוששו את מחירי הנפט.

אמש זינק מחיר הנפט בכ-2% ל-46 דולר לחבית לאחר שה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח על השבתת פעילות ב-26 מתקני קידוח נוספים בתעשיית פצלי הנפט בארה"ב, ל-614 אסדות שנותרו פעילות בשבוע שעבר. מאז החלה הנפילה הגדולה במחירי הנפט, נחתך מספר האסדות בכ-60%, מה שגורם לסוחרים לחשוב שתפוקת הנפט בארה"ב תרד בהמשך.

מכון הפטרוליום בארה"ב יפרסם היום את נתוני המלאי של השבוע החולף, כאשר מחר יפרסם משרד האנרגיה את הנתונים שלו. בשוק ממתינים לנתונים הללו בדריכות רבה, שכן יש להם השפעה רבה מאוד על מחיר הנפט. חלק מהאנליסטים צופים עלייה נוספת במלאי, לאחר שהנתונים משבוע שעבר הצביעו על זינוק של 4 מיליון חביות נפט.

שר האנרגיה של רוסיה אמר כי הוא מוכן להיפגש עם נציגי קרטל הנפט אופ"ק על מנת לדון בצעדים שיביאו לעליית מחיר הנפט. סוחרים בשוק טוענים כי מדובר בהיערכות לקראת חזרתה של איראן לשוק הנפט בעקבות הסכם הגרעין, מה שעשוי להביא להצפת השוק אפילו השנה.