הבורסה סגרה בעליות; קבוצת דלק קפצה ב-5.8%, בזק 4.6%

מגמה חיובית בוול סטריט, עליות באירופה ■ עונת הדוחות לרבעון השלישי נפתחת השבוע בוול סטריט ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.26 מיליארד שקל

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ד') במגמה חיובית ברקע מגמת עליות באירופה ובוול סטריט ולאחר סגירה מעורבת אמש במסחר בוול סטריט. התנודתיות בנפט ממשיכה למשוך תשומת-לב והיום ואתמול הביאו העליות החדות בנפט לזינוקים במניות האנרגיה המקומיות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.26 מיליארד שקל.

עונת הדוחות לרבעון השלישי נפתחת השבוע בארה"ב, והקונצנזוס בוול סטריט הוא כי חברות מדד ה-S&P 500 יציגו ירידה של 3.9% ברווחיהן לעומת הרבעון השלישי אשתקד.

בינתיים, מנסים פעילי השוק להבין מה יעשה הפדרל ריזרב בפגישתו בסוף אוקטובר. מחד, הצהרות חד משמעיות של רבים בבנק המרכזי האמריקאי כי הריבית תעלה עוד השנה (2 הזדמנויות לעשות זאת), ומאידך דוח התעסוקה החלש שפורסם בסוף השבוע עתיד להרתיע את קובעי המדיניות.

מניות האנרגיה דוגמת דלק קבוצה הגיבו כאמור לעלייה החדה אמש במחירי הנפט, עלייה שנמשכת גם היום.

מניות טבע ופריגו איבדו גובה לאחר שחזרו מוול סטריט עם פערים שליליים.

כיל והחברה לישראל הוסיפו לרכז עניין לאחר שרשמו אתמול עליות שערים ניכרות. ענקית האשלג הקנדית פוטאש נסוגה מכוונתה לרכוש את K+S הגרמנית, וכעת ישנן הערכות בשוק כי היא תנסה להתמקד בהגדלת החזקותיה בכיל הישראלית.

בריינסוויי הודיעה היום כי חברת הביטוח ריג'נס בלו קרוס אנד בלו שילד האמריקאית אישרה באופן רשמי פוליסת ביטוח המאפשרת את הטיפול במכשיר החברה המטפל בהפרעות בתפקוד המוח.

חלל תקשורת הוסיפה לעמוד במוקד לאחר שזינקה אתמול בעקבות עסקה עם פייסבוק במסגרתה תספק חלל שירותי תקשורת מהלוויין "עמוס 6". פייסבוק תשתמש בטכנולוגיה כדי לספק אינטרנט למדינות באפריקה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]