נעילה מעורבת באירופה; ירידה בתפוקה התעשייתית בגרמניה

התפוקה התעשייתית בגרמניה צנחה ב-1.2% באוגוסט ■ הבנק המרכזי היפני יושב על הגדר - ולא משיק תוכנית תמרוץ חדשה ■ סמסונג חוזה זינוק ברווחיה התפעוליים ■ עליית מחירי הנפט תורמת למניות האנרגיה

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, אם כי רוב הבורסות עלו. זאת ברקע לנעילה מעורבת אתמול בוול סטריט ונעילה חיובית בבורסות אסיה מוקדם יותר היום. הסוחרים בעולם ממתינים לפתיחת עונת הדוחות בסוף השבוע ומגיבים לספקולציות בנוגע להעלאת הריבית בארה"ב והרחבת התמריצים המוניטארים בגוש האירו ואסיה.

מניות האנרגיה בעולם מתאוששות, בעקבות העלייה במחירי הנפט. אתמול זינק מחיר הברנט מעל 50 דולר לחבית. זאת לאחר שמשרד האנרגיה האמריקאי (EIA) פרסם תחזית שלפיה הוא צופה כי הביקוש לנפט יעלה לשיא של 6 שנים לצד ירידה חדה בהיצע של הנפט, בעיקר בקרב המדינות מפיקות הנפט שאינן חברות בקרטל אופ"ק.

בזירת המאקרו פורסם היום כי התפוקה התעשייתית בגרמניה נפלה באוגוסט ב-1.2%, לאחר עלייה בשיעור זהה ביולי ומתחת לצפי בשוק שעמד על ירידה של 0.1% בלבד.

קרן המטבע הבינלאומית חתכה אתמול בפעם השנייה את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית וכעת צופה כי קצב צמיחה של 3.1% ב-2015, ירידה של 0.2% לעומת התחזית הקודמת שפרסמה ביולי. כלכלני קרן המטבע ציינו בדוח שפרסמו אתמול כי ירידת מחירי הסחורות לצד ההאטה בשווקים המתעוררים הגבירו את הסיכונים לצמיחה של הכלכלה הגלובלית. לגבי גרמניה, קרן המטבע צופה קצב צמיחה בשיעור של 1.5% בלבד ב-2015 בעוד שלגבי רוסיה היא צופה קצב צמיחה שלילי של 3.8%.

יצרנית המשקאות Anheuser-Busch הודיעה כי היא מעלה את ההצעה שלה לרכישת SABMiller לרמה של 42.15 ליש"ט למניה, פרמיום של 44% מעל מחיר סגירת המניה שלה ב-14 בספטמבר.

רשת הסופרים הבריטית טסקו דיווחה על רווח תפעולי של 539 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה, צניחה של 55% לעומת המחצית הראשונה של 2014.

הבנק היפני יושב על הגדר

המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר (ד') בעליות שערים ברקע מגמה דומה אמש בוול סטריט. שוקי סין ייפתחו מחר למסחר לאחר שהיו סגורים בימי המסחר האחרונים לרגל חגים לאומיים.

חרף שורת נתוני מאקרו חלשים ביפן, שהצביעו אפילו על החששות כי כלכלת המדינה עתידה ליפול למיתון, בחר היום הבנק המרכזי שלא להשיק צעדי תמרוץ נוספים ולדבוק בתוכנית של הגדלת הבסיס המוניטארי בקצב של 80 טריליון ין יפני בשנה (כ-660 מיליארד דולר).

34% מהכלכלנים בסקר בלומברג העריכו נכונה כי הבנק המרכזי יותיר את מדיניותו ללא שינוי.

אי הוודאות הכלכלית לא פגעה בפופולאריות של אזור אסיה-פסיפיק (מלבד יפן), ונתונים חדשים מראים כי אזור המזרח הרחוק עלה על אירופה באטרקטיביות של מיזוגים ורכישות, שני רק לארה"ב. על פי הנתונים, בתשעת החודשים הראשונים של השנה בוצעו באסיה-פסיפיק (מלבד יפן) עסקאות בהיקף של 770.9 מיליארד דולר. סין, על אף החששות הכבדים לבריאות כלכלתה, תרמה כמחצית מהיקף עסקאות המיזוגים והרכישות.

מניות האנרגיה והכרייה מרכזות עניין חיובי רב לאחר הזינוק אמש במחירו של הנפט. Samsung מזנקת לאחר שדיווחה כי רווחיה התפעוליים לרבעון השלישי של השנה עשויים לזנק בכ-80%. הודעה זו היכתה את התחזיות המוקדמות, ומאותתת על צמיחה ראשונה ברווחים התפעולייים מזה שמונה רבעונים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]