סיטי: השוק עדיין שורי, תהיו אמיצים ותשקיעו עכשיו במניות

רוברט באקלנד, אנליסט בכיר בסיטיגרופ, מציין במזכר שפרסם כי "גל הירידות האחרון בשווקים מייצג תיקון בתוך השוק השורי המזדקן" ■ לדבריו, מתוך רשימה של 16 גורמים שהצביעו על שוק דובי ב-2000 ו-2007, רק 3 גורמים מאותתים על שוק דובי כעת

וול סטריט / צילום: צילום: shutterstock
וול סטריט / צילום: צילום: shutterstock

רוברט באקלנד, אנליסט בכיר בסיטיגרופ, מאמין שהשוק השורי עדיין לא הסתיים ולכן קורא למשקיעים להיות אמיצים ולהשקיע בשוק המניות.

"הגיע הזמן להיות אמיצים. אנו מאמינים שגל הירידות האחרון בשווקים מייצג תיקון בתוך השוק השורי המזדקן ולא התחלה של שוק דובי גדול", כך כתב באקלנד במזכר ללקוחות. הוא ציין בנוסף כי רשימה של 16 גורמים המאותתים על שוק דובי הצביעו על הקריסות בשווקים בשנים 2000 ו-2007. כעת, רק 3 גורמים מאותתים על תחילתו של שוק דובי.

בתוך כך, האסטרטגים של סיטי אופטימיים ומעריכים כי השווקים בעולם יטפסו עוד כ-20% עד סוף 2016. אולם, באותה נשימה הם סבורים כי התחזית השורית שלהם לא תתממש במקרה של מיתון חריף.

למקרה שתהיתם, רשימת האיתותים לשוק הדובי של סיטי, כוללת בין היתר גורמים כגון הערכות שווי, הוצאות ההון של החברות, מרווחי תשואות האג"ח והצמיחה ברווחי החברות. בסיטי מציינים כאמור כי רק 3 איתותים מצביעים על שוק דובי - יחס החוב נטו של החברות לרווחים שלהן, המרווחים בשוק האג"ח האמריקאי והתשואות בשוק המניות בשילוב עם המיזוגים והרכישות כאחוז משווי השוק של החברות.