סייברארק רוכשת את Viewfinity הישראלית תמורת 30.5 מ' ד'

הרכישה של Viewfinity תאפשר לסייבר ארק להציע הגנה מושמלמת נגד התקפות סייבר שמכוונות נגד עסקים ומשתמשי IT ■ העסקה צפויה להיות מושלמת ברבעון הבא של השנה

אודי מוקדי / צילום: איל יצהר
אודי מוקדי / צילום: איל יצהר

על רקע קופת המזומן הדשנה שלה, התחרות הגוברת בתעשיית הסייבר והמלחמה הבלתי פוסקת מול ההאקרים ושאר האיומים ברשת, לא מפתיע שחברת אבטחת המידע הישראלית CyberArk  פצחה באחרונה בסדרת רכישות. היום הודיעה החברה על רכישת Viewfinity הסמי-ישראלית תמורת 30.5 מיליון דולר במזומן. נכון לסוף הרבעון השני (תוצאות הרבעון השלישי עדיין לא פורסמו), יש ל- CyberArk מזומן בשווי של 283.8 מיליון דולר, כך שמימון רכישת Viewfinity אינו מהווה עבורה בעיה.

CyberArk, נזכיר, מתמחה בהגנה על מידע ארגוני מתוך הארגון עצמו ולא מבחוץ. את ההגנה שלה מבצעת החברה על-ידי ניהול וניטור של חשבונות מועדפים (Privileged Accounts), חשבונות בעלי הרשאות גבוהות שמאפשרות גישה למידע מאוד רגיש, כשהמטרה היא למנוע הדלפה של מידע כזה למישהו מחוץ לארגון. החברה נסחרת כעת בנאסד"ק לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר לאחר שאיבדה 31% מהשיא שנקבע ביוני האחרון - בעיקר על רקע התיקון בשוקי ההון והחשש בנוגע לבועתיות במניות הסייבר.

אין רווח משמעותי למשקיעים

Viewfinity, הנרכשת, הוקמה לפני 8 שנים, והיא סמי-ישראלית. לחברה יש מרכז מו"פ בארץ, בבית דגן, אך היא התאגדה כחברה אמריקאית במדינת מסצ'וסטס, ולפי הידוע גייסה מרגע הקמתה פחות או יותר הון בשווי לפיו היא נרכשת, כך שמי שהשקיע בה לא ממש הרוויח מהשקעתו בה.

Viewfinity מובילה בניהול הרשאות ובתוכנת בקרת אפליקציות. באמצעות ניטור אוטומטי, מבוסס-מדיניות, איתור איומים וטיפול במקרי תקיפה, Viewfinity מנטרלת את הסכנות הטמונות במתן הרשאות אדמיניסטרציה לעובדים, על מנת להגן על נכסי החברה. החברה מעסיקה 30 איש בישראל, ומשרתת בקירוב 300 לקוחות מקשת רחבה של כולל אנרגיה, טלקום, ממשל וחינוך.

מייסדי החברה הם גיל רפפורט וליאוניד שטילמן (תושבי ארה"ב), ודימה ברבוי, יוצאי חברת ההזנק הישראלית XOsoft שנמכרה במהלך שנת 2006 ל-CA האמריקאית תמורת 80-120 מיליון דולר. מלבד מייסדי החברה, בעלי המניות ב- Viewfinity הם קרנות הון סיכון דוגמת גיזה וקרנות השקעה זרות.

לפי הודעת CyberArk, הרכישה לא תשפיע על תוצאותיה ברבעון הרביעי של השנה. בשנה הבאה, 2016, מעריכה החברה הישראלית כי הנרכשת תייצר עבורה הכנסות של 7-9 מיליון דולר (כלומר, הרכישה נעשתה לפי מכפיל הכנסות של כמעט 4), ותהיה לה תרומה חיובית לרווח הנקי למניה על בסיס Non GAAP.

כאמור, רכישת Viewfinity היא הרכישה השנייה בתולדות CyberArk. הראשונה, עליה נודע רק באוגוסט האחרון, הייתה בחברת Cybertinel הישראלית. מדובר בחברה צעירה שהוקמה בתחילת 2012 ומתמחה בזיהוי איומי סייבר. לפי הידוע, תמורת הרכישה נעה בין 15 מיליון דולר ל-20 מיליון דולר. Cybertinel מעסיקה 20 איש ויושבת בעיר מודיעין.