לראשונה: הרופאים השכירים במאוחדת דורשים הסכם קיבוצי

בקופ"ח מאוחדת מועסקים כיום כ-2,000 רופאים עצמאיים וכ-900 רופאים שכירים, מהם 500 חברים בהסתדרות הרפואית

מאוחדת / צילום: תמר מצפי
מאוחדת / צילום: תמר מצפי

ההסתדרות הרפואית הגישה היום (ד') לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בקשת צד בסכסוך עבודה קיבוצי נגד הנהלת קופת-חולים מאוחדת בראשות המנכ"ל זאב וורמברנד - כך נודע ל"גלובס".

על-פי הבקשה, החתומה על-ידי עו"ד גדעון רובין ממשרד רובין שמואלביץ ושות', וורמברנד וחברי ההנהלה מתעלמים מזה חודשים מפניות חוזרות של הארגון והעומד בראשו ד"ר ליאוניד אידלמן, להכיר בהתארגנות של רופאי מאוחדת ולהיפגש עימם לצורך מו"מ להסכם קיבוצי.

בבקשה נדרש בית הדין להוציא שורה של סעדים, בהם צו הצהרתי הקובע כי מאוחדת הפרה את החובה בחוק לנהל מו"מ עם רופאיה השכירים; צו הצהרתי נוסף הקובע כי התנהלותה של הקופה עולה כדי פגיעה בהתארגנות הרופאים; ו"צו עשה" המורה להנהלת הקופה לפתוח במו"מ רצוף ואינטנסיבי מול ההסתדרות הרפואית, בתום-לב ובהגינות לצורך הסדרת תנאי עבודתם של הרופאים השכירים בהסכם קיבוצי.

במאוחדת מועסקים כיום כ-2,000 רופאים עצמאיים וכ-900 רופאים שכירים, מהם 500 חברים בהסתדרות הרפואית. על כן, טוענים בארגון, ההסתדרות הרפואית היא הארגון היציג של הרופאים השכירים, בהתאם לחוק שמכיר בהתארגנות עובדים כל זמן שלפחות שליש מהעובדים ביחידת המיקוח הרלוונטית הצטרפו לארגון עובדים.

על-פי הבקשה, מאוחדת אמנם משלמת לרופאיה השכירים שכר יסוד בהתאם לדירוגים הקבועים בהסכם הקיבוצי הכללי של הרופאים בישראל, אולם הרופאים השכירים בקופה לא נהנים ממכלול התנאים הקיימים בהסכם זה. ממילא, נטען, הרופאים הקימו ועד והם מבקשים לחתום על הסכם קיבוצי מקומי במאוחדת, כפי שנהוג בקופת-חולים כללית ובבתי-החולים השונים.

בהנהלת מאוחדת מסרו בתגובה: "מאוחדת, המכבדת את ציבור הרופאים, לא מנהלת את יחסי העבודה עם קבוצה כזו או אחרת מעל גבי העיתון".