מרבית בורסות אירופה ננעלו בעליות; "שיפור בסנטימנט"

פרוטוקול ה-ECB: הבנק מוכן להגדיל את תוכנית התמריצים במידת הצורך ■ בורסת שנחאי עלתה לאחר חופשה ארוכה

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

מרבית בורסות אירופה ננעלו היום (ה') בעליות שערים, על רקע פרסום נתוני מאקרו, ולאחר פרסום פרוטוקול פגישת הריבית של ה-ECB.

בגרמניה דווח היום כי הייצוא מהמדינה התכווץ ב-5.2% באוגוסט בעוד בהיקף הייבוא נרשמה ירידה של 3.1% בהשוואה לחודש יולי.

סוכנות רויטרס דיווחה היום כי דויטשה בנק צפוי לרשום הפסד לפני מס של כ-6 מיליארד אירו ברבעון השלישי עקב מחיקות ענק בחטיבת הבנקאות להשקעות שלו.

מפרוטוקול פגישת ה-ECB בספטמבר, עולה כי בכירי הבנק מודאגים מהסיכונים האינפלציוניים, אולם מאמינים שיש צורך בעוד זמן כדי להכיל את השלכות התנודתיות בשווקים ואת ההאטה בסין.

כמו כן, בכירי הבנק ציינו כי יש צורך להדגיש את מוכנות הבנק להגדיל את תוכנית התמריצים במידת הצורך.

מגמה מעורבת נרשמה היום בבורסות אסיה, כשהמסחר בסין נפתח לאחר חופשה ארוכה - ובורסת שנחאי נסחרה בעליות שערים חדות. אמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה חיובית.

הפעילים במזרח, כעמיתיהם בעולם, חזרו להתמקד ב-2 נושאים בוערים: הריבית בארה"ב ובריאות הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, כלכלת סין. בעוד שרמזים נוספים באשר לסין יתקבלו במהלך החודש עם פרסום נתוני המאקרו, מנסים פעילי השוק להעריך מה יעשה הפד בפגישתו בסוף אוקטובר.

דוח התעסוקה החלש של יום ו' האחרון הוריד אצל חלק מהכלכלנים את הסיכוי להעלאת ריבית בארה"ב עוד השנה, כשכעת הפוקוס עובר לחודש מארס 2016, חרף העובדה כי חלק מחברי הפד התבטאו בעד העלאת ריבית עוד ב-2015.

"השווקים פגיעים ללקיחת רווחים לאחר העליות האחרונות, אך סנטימנט המשקיעים משתפר. על הציפיות של עיכוב בהעלאת ריבית בארה"ב יש להוסיף להוסיף את התחזקות הדאגות באשר לכלכלה הסינית, עם תקווה לעוד צעדי תמרוץ", ציינו הבוקר ב-Okasan Securities Group.

"המומנטום מראה לנו כי הירידות של אוגוסט-ספטמבר עדיין שולטות על השוק. ישנן מניות בדיסקאונט עמוק שנראות אטרקטיביות לרכישה, אך שימו לב לגל השני של הירידות", ציינו ב-IG.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]