שתי המניות שהתרסקו אמש עד 24% - ומפחידות את השווקים

מניותיהן של Yum Brands ו-Nu Skin צנחו אמש במסחר המאוחר במחזורים גבוהים ■ הסיבה: שתי החברות אכזבו בדוחות ובתחזיות בגלל חולשה בעסקיהן בסין, כאשר רק לפני חודשיים הן הביעו אופטימיות גדולה על סין

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

סין חוזרת להפחיד את השווקים: החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט יורדים היום (ה') בכ-0.6%, וזאת בשל תחזיות קודרות של שתי חברות חשובות בוול סטריט, תחזיות שהפילו את מניותיהן עד 24%, וזאת בשל פעילות חלשה שלהן בסין. הדבר, מיותר לציין, מהווה עדות נוספת לעומק ההאטה הכלכלית בסין.

בורסת שנחאי התרסקה כבר ביותר מ-40% מהשיא וזעזעה את השווקים באוגוסט. מאז נרגעו הבורסות והתאוששו מעט, אך היום הפחד שוב מרים ראש בשווקים.

מניית Yum Brands  נפלה ב-19% במסחר אמש לאחר שפרסמה דוחות רבעוניים מאכזבים ותחזיות מאכזבות, תוך שהיא מציינת "מכשולים לא צפויים". הכנסותיה של רשת המזון המהיר בסין מהוות 52% מסך ההכנסות שלה.

הייתה זו הפתעה גדולה למשקיעים, שכן רק ב-18 באוגוסט הכריז מנכ"ל החברה כי המכירות בחנויות הרשת בסין "חיוביות מאוד". 

וזה לא הכל: מניית Nu Skin (סימול: NUS) צנחה אמש ב-24% לאחר שחברת הקוסמטיקה הנמיכה את תחזיותיה לרבעון השלישי. הסיבה: מכירות מאכזבות בסין בחודשים אוגוסט וספטמבר. החברה מייחסת את החולשה במכירות בסין להאטה הכלכלית שם.

גם במקרה של Nu Skin מדובר בהפתעה שכן רק לפני חודשיים היא הביעה שביעות רצון גדולה מקצב המכירות שלה בסין. שני המקרים מוכיחים כי ההאטה הכלכלית בסין התגברה במהירות מהקיץ, ומכאן החשש היום בשווקים.