טליט תספק מוני חשמל לרשת הולנדית ב-30 מיליון דולר

טליט תקשורת נסחרת בבורסת המשנה של בריטניה לפי שווי של 596 מיליון דולר ■ סיימה את המחצית הראשונה של 2015 עם הכנסות של 156 מיליון דולר

טליט תקשורת (Telit Communication) ממשיכה להרחיב את פעילותה. החברה הישראלית, שנסחרת בבורסת המשנה הבריטית (AIM) לפי שווי של 596 מיליון דולר, זכתה בחוזה ששוויו מוערך ב-30 מיליון דולר לאספקת מודולי CDMA 450 מגהרץ ליצרן מוני חשמל מוביל בעולם עבור פרויקט של רשת חשמל חכמה בהולנד.

מודולי ה-IoT - Internet of Things של טליט משמשים כליבות בדור החדש של מוני החשמל החכמים, שחברות חשמל בהולנד יפרסו ברחבי המדינה במהלך חמש שנים החל מ-2016, כאשר רוב המונים יסופקו בשנים הראשונות. השימוש בטכנולוגיית ב"אינטרנט של הדברים" מאפשר לחברות חשמל לאזן טוב יותר בין הביקוש וההיצע של החשמל בעתות של צריכת שפל ושיא, ובסופו של דבר להפחית את הצריכה הכוללת ולהקטין את חשבונות החשמל של הצרכנים.

לפי הסבר של החברה, המודול המוקשח CE910-SL הוא בעל ערוץ אחד ונועד במיוחד ליישומים בתחומים שבהם יש כיסוי CDMA450 של מפעיל נייד מסחרי, או במקומות שבהם ניתן לפתח כיסוי כזה באמצעות רשת פרטית של חברת החשמל, ארגוני מענה לשעת חירום, וגופים ממשלתיים וקבוצות פרטיות דומים.

טליט השיקה את CE910-SL מוקדם יותר השנה, במקביל לפתיחת השוק שנוצר בעקבות הענקת טווח תדרי 450 מגהרץ על-ידי מספר ממשלות באירופה. בכך הפכה החברה לראשונה בשוק שנכנסת לפרויקטים רחבי היקף כגון זה העומד להתבצע בהולנד.ה-CE910-SL מספק ביצועים מסוימים גם בתוך בניינים, עובדה ההופכת אותו לפתרון אידיאלי למוני חשמל חכמים שלעתים קרובות מותקנים בעומק של בנייני מגורים או מרכזים מסחריים. טליט פועלת בתחום ה-CDMA מאז 2006 ומציעה את קו המוצרים הרחב ביותר בתעשייה לתחום זה.

"ה-CE910-SL הוא סיפור הצלחה יוצא מן הכלל עבורנו. תוך פחות משנה סיימנו את פיתוחו משלב הקונספט למוצר המסחרי והוא מאפשר לנו להתחרות בעמדה ייחודית על פרויקטים כגון זה העומד להיערך בהולנד", ציין בהודעת החברה יוסי פייט, נשיא טליט. "זוהי גם דוגמה מצוינת לאופן שבו טליט מסוגלת לנצל הזדמנויות מסוגים אלו בשוק ה-IoT".

תחזית שנתית מעודדת

טליט, נזכיר, היא שחקנית ה-M2M מספר 1 בעולם. טכנולוגיית Machine To Machine מאפשרת להעביר מידע בין שתי מערכות אלקטרוניות באמצעות תקשורת ניידת (בעיקר סלולרית), וללא התערבות אנושית. כמו כן, בעידן האינטרנט וה-IoT כל מכשיר, כל מערכת ושירות יהיו מחוברים לרשת, וטכנולוגיית M2M כמו זו של טליט כבר הופכת לחלק בלתי נפרד ממהפכה זו.

טליט רשמה במחצית הראשונה של השנה (החברה מחויבת לדיווח חצי שנתי) הכנסות של 156.3 מיליון דולר, גידול שנתי של 13.1%. מנוע הצמיחה של החברה, פתרון ה-IoT, יצר הכנסות של 11.1 מיליון דולר, גידול שנתי של 20.6%, כאשר הצמיחה בהכנסות מפתרון זה באה לידי ביטוי בשיעורן מסך ההכנסות - 7.1% במחצית המדווחת לעומת 6.7% במחצית המקבילה אשתקד.

בשורה התחתונה רשמה טליט EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) של 21.8 מיליון דולר לעומת 17 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת שופר אף הוא משמעותית: 20.7 מיליון דולר לעומת 12.7 מיליון דולר במחצית המקבילה. מאזן החברה נקי מחוב.

תוצאות אלו גרמו לחברה לספק, לראשונה בתולדותיה, תחזית שנתית מעודדת למדי ל-2015: הכנסות של 347-354 מיליון דולר (צמיחה שנתית של 19.2%) ו-EBITDA של 42-47 מיליון דולר (שולי EBITDA של 12.7%).