פרוטוקול הפד: הריבית לא עלתה כי הסיכונים לכלכלה גברו

מפרוטוקול פגישת הבנק המרכזי של ארה"ב בספטמבר עולה כי למרות שהדעה השלטת הייתה שתחזית הצמיחה הנמוכה בסין והירידה במחירי המניות לא יזיקו מאוד לכלכלה האמריקנית, בכירי הפד החליטו שיהיה נכון לחכות עם העלאת הריבית

ג'נט ילן / צילום: רויטרס
ג'נט ילן / צילום: רויטרס

בכירי הפדרל ריזרב דחו את העלאת הריבית בספטמבר מכיוון שרבים מהם האמינו שהסיכונים לכלכלה גברו, כך עולה מפרוטוקול פגישת הבנק המרכזי של ארה"ב בספטמבר, שפורסם היום (ה').

למרות שהדעה השלטת הייתה שתחזית הצמיחה הנמוכה בסין והירידה במחירי המניות לא יזיקו מאוד לכלכלה האמריקנית, בכירי הפד החליטו שיהיה נכון לחכות עם העלאת הריבית.

חלק מבכירי הפד אמרו שההתפתחויות הללו לא הגדילו את ביטחונם בכך שהאינפלציה תחזור ליעד של 2%.

בספטמבר, נזכיר, הודיע הפדרל ריזרב כי הוא מותיר את הריבית על כנה ברמה אפסית נכון לעכשיו, בשל התנודתיות בשוק המניות בארה"ב וההאטה בסין. ועדת השוק הפתוח של הפד הצביעה אז בעד הותרת הריבית על כנה ברמה אפסית, שם היא נמצאת מאז דצמבר 2008, ברוב של 9 תומכים מול מתנגד אחד - ג'פרי לאקר, שקרא להעלות את הריבית ברבע אחוז.

עם זאת, מתחזיות הפד עולה כי השנה כן תהיה העלאה של הריבית - ממוצע התחזיות של חברי ועדת השוק הפתוח עומד על עלייה של 0.4%. זה אומר שיהיה צורך בהעלאה של הריבית באוקטובר או דצמבר.