אלון מאסק: "אפל שוכרת רק את המהנדסים הגרועים של טסלה"

מנכ"ל טסלה, שבעבר אמר כי אפל אינה מגייסת מהנדסים מטסלה, משנה פזמון: "אם אתה לא מצליח בטסלה, אתה הולך לעבוד באפל"

אלון מאסק / צילום: בלומברג
אלון מאסק / צילום: בלומברג

מנכ"ל טסלה מוטורס אלון מאסק אינו נעריך במיוחד את תוכניתה המדווחת של אפל לבנות מכונית חשמלית, כך נחשף בראיון שלו לעיתון הגרמני הנדלסבלט. כשנשאל על כך שאפל מגייסת בהתמדה מהנדסים מטסלה, הוא לא טרח לחוס על רגשותיו של אף אחד: "הם שכרו אנשים שפיטרנו", אמר. "אנחנו תמיד מכנים את אפל בצחוק 'בית הקברות של טסלה'. אם אתה לא מצליח בטסלה, אתה הולך לעבוד באפל. אני לא מתבדח".

על הרעיון שאפל תפתח מכונית הוא מסכים שזה "הדבר הגיוני הבא עבור ענקית האייפון". אבל הוא לא מתייחס לתוכניות של אפל כאיום רציני על טסלה. "ראית פעם את השעון של אפל? לא, ברצינות: זה טוב שאפל חוקרת בכיוון. אבל מכוניות הן מורכבות מאוד לעומת טלפונים או שעונים חכמים".

 

מדובר בשינוי כיוון מבחינתו של מאסק. ב-2014 הוא אישר ששתי החברות מנהלות שיחות על אפשרות רכישה, אולם לא יצא מכך כלום. במאי האחרון אמר מאסק שיהיה זה "נהדר" אם אפל תיכנס לעסקי המכוניות. אולם באותה הזדמנות הוא אמר גם כי מהנדסים של טסלה אינם עוזבים כלל את אפל. העובדה שטסלה החלה לאבד עובדים לטובת אפל יכולה להסביר מדוע מאסק שינה את הפזמון שלו. בינתיים, בהתחשב בכך שאפל היא החברה בעלת השווי הגבוה ביותר בעולם, ומגייסת מהנדסים ומומחי רובוטיקה בקצב מסחרר כדי לקדם את חלומותיה בתחום הרכב הממונע, עלול מאסק לבלוע בסופו של דבר את מילותיו.