סטנלי פישר: אנחנו נעלה את הריבית - כשזה יהיה מתאים

גם נשיא שלוחת הפד בניו-יורק אמר כי הריבית צפויה לעלות השנה, בתנאי שהתחזיות יתממשו

סטנלי פישר / צילום: איל יצהר
סטנלי פישר / צילום: איל יצהר

הפדרל ריזרב יעלה את הריבית השנה, כך ממשיכים להתעקש בכירי הפד, זאת בתנאי שהצמיחה האיטית בעולם לא תתנגש עם המצב הכלכלי בארה"ב.

בראיון ל-CNN מפגישת ה-G20 בלימה, בירת פרו, אמר סגן יו"ר הפד סטנלי פישר כי נגידי בנקים מרכזיים בעולם מפצירים בו להעלות את הריבית, "ואנחנו אכן נעשה את זה בשלב כלשהו, אך לא בשלב שבו זה לא יהיה מתאים לכלכלה האמריקאית", אמר.

גם וויליאם דאדלי, נשיא שלוחת הפד בניו-יורק, אמר בראיון ל-CNBC כי הוא צופה העלאה של הריבית השנה, אם התחזית שלו לאינפלציה ולצמיחה תתממש. "בהתחשב בתחזית שלי, אני תומך בהעלאה השנה, אך זו רק תחזית. ואנחנו נקבל הרבה נתונים עד דצמבר", אמר.

בספטמבר, נזכיר, הודיע הפדרל ריזרב כי הוא מותיר את הריבית על כנה ברמה אפסית נכון לעכשיו, בשל התנודתיות בשוק המניות בארה"ב וההאטה בסין. ועדת השוק הפתוח של הפד הצביעה אז בעד הותרת הריבית על כנה ברמה אפסית, שם היא נמצאת מאז דצמבר 2008, ברוב של 9 תומכים מול מתנגד אחד - ג'פרי לאקר, שקרא להעלות את הריבית ברבע אחוז.

עם זאת, מתחזיות הפד עולה כי השנה כן תהיה העלאה של הריבית - ממוצע התחזיות של חברי ועדת השוק הפתוח עומד על עלייה של 0.4%. זה אומר שיהיה צורך בהעלאה של הריבית באוקטובר או דצמבר.