הבורסה ננעלה במגמה מעורבת: מניית כיל ירדה ב-2.8%

מחזור המסחר הסתכם בכ-915 מיליון שקל ■ בכירה במודי'ס: הסיכונים הביטחוניים הם מקור הדאגה העיקרי לעתיד דירוג האשראי של ישראל

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') במגמה מעורבת, ברקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ופתיחה יציבה בוול סטריט. הפעילים בתל-אביב ממשיכים לבחון את ההתפתחויות בגזרה הביטחונית, כשגם היום נמשך גל הטרור.

המשך מגמת השיפור בחוב הממשלתי הוא השיקול הפיסקלי העיקרי השומר על יציבות דירוג האשראי של ישראל בתקופה של התגברות סימני ההאטה במשק, חוסר יציבות פוליטי וסיכון גיאו-פוליטי הולך וגובר - כך אומרת ל"גלובס" קריסטין לינדאו, סגנית נשיא בכירה בסוכנות דירוג האשראי הבינלאומי היוקרתית מודי'ס.

לדבריה, למרות התחלופה הגבוהה של הממשלות והקואליציה השברירית של נתניהו, הסיכון הפוליטי הפנימי בישראל נחשב לנמוך יחסית, אך לעומת זאת הסיכונים הביטחוניים הגוברים באזור מהווים מקור דאגה עיקרי לעתיד דירוג האשראי של ישראל. [לסיפור המלא]

המשקיעים ברחבי העולם ממשיכים לכלכל צעדיהם לקראת ישיבת הפדרל ריזרב בסוף החודש. בשעה שישנם רבים המעריכים כי הפד יבחר להעלות את הריבית רק ב-2016, כמה מבכירי הבנק המרכזי ממשיכים להצהיר כי הריבית עתידה לעלות עוד השנה, כל עוד הנתונים הכלכליים יאפשרו זאת.

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי של אפסילון, מציין היום כי "העליות בשוק המקומי מלוות במחזורי מסחר נמוכים מאוד, מה שמעיד שהמשקיעים זהירים מאוד ועדיין לא 'נדבקו' בסנטימנט החיובי של השבועות האחרונים. המגמה תקבע בהתאם לדוחות הכספיים של הרבעון השלישי שיחלו להתפרסם בקרוב ויוכלו להראות כיצד החברות התמודדו ברבעון עם ההאטה הכלכלית כפי שהיא משתקפת בנתוני המאקרו".

 

בריינסוויי הודיעה היום על תוצאות סופיות בניסוי שבחן את יעילות הטיפול בחולים מבוגרים הסובלים מדיכאון מאג'ורי גריאטרי. תוצאות הניסוי מראות כי מכשיר החברה הינו בטוח לטיפול בחולים אלה ובעל השפעות מטיבות משמעותיות על מאפייני הדיכאון. לא דווח על תופעות לוואי משמעותיות.

מניית כיל בלטה בירידה חדה ומנגד מניות לאומי והפועלים נסחרו בעליות.

נקסט ג'ן  הוסיפה להיסחר ברקע הודעתה אתמול על הקפאת פעילותה, הודעה ששלחה את מנייתה לירידות שערים חדות. שווי החברה התכווץ אתמול לכ-4 מיליון שקל בלבד, לאחר שמתחילת השנה איבדה המניה כ-87% מערכה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]