המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות לקראת מבול דוחות

הנפט צנח ב-5.1% לרמה של 47.1 דולר לחבית ■ היום לא התפרסמו נתוני מאקרו או דוחות מהותיים ■ עונת הדוחות לרבעון השלישי תצבור תאוצה בימים הקרובים כשהבנקים וחברות היי-טק גדולות יציגו תוצאות

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, ביומו הראשון של שבוע המסחר בארה"ב (ב') בהמשך לשבוע החיובי שרשמו המדדים בשבוע החולף. המחזורים היו נמוכים היום באופן יחסי היות והבנקים והמוסדות הפדרליים סגורים היום לרגל יום קולומבוס. 

 

בזירת המאקרו לא פורסמו היום נתונים, אבל בהמשך השבוע הלוח מלא בפרסומים חשובים כמו המכירות הקמעונאיות, מדד המחירים ליצרן ולצרכן, ספר הבז' של הפד, מדדי מנהלי רכש ועוד.

בזירת הסחורות, הנפט צנח בכ-5% לרמה של 47.1 דולר לחבית (חוזה WTI).

גם בגזרת הדוחות לא היו היום דיווחים מהותיים, אבל עונת הדוחות תתחיל לצבור תאוצה השבוע. מחר ידווחו אינטל  , ג'ונסון אנד ג'ונסון , JP מורגן , Las Vegas Sands  ועוד. ביום רביעי ידווחו בנק אוף אמריקה , וולס פארגו  ועוד. בהמשך יצטרפו גם חברות הטכנולוגיה הגדולות.

איציק נוי, מנכ"ל חברת Smart Capital מציין כי "ראלי סוף השנה מתחיל -  מדדי המניות חוזרים לרמות המחיר של חודש אוגוסט ולעליות בעקבות דחייתה של העלאת הריבית ומצבה של האינפלציה ברמה הגלובלית. חודש אוקטובר הוא אחד החודשים החיוביים ביותר במדדי המניות, כאשר בשישים השנים האחרונות מדד ה-S&P 500 מציג תשואה חיובית ממוצעת של אחוז אחד בחודש זה. השבוע החולף הציג את הזינוק החד ביותר מתחילת השנה בעיקר הודות לחשיפת פרוטוקולי הריבית בשבוע החולף. אנו צופים המשך התחזקות ועליות במדדי המניות ברבעון האחרון של 2015. מדד ה-S&P 500 יזנק לרמת ההתנגדות 2,100 בטווח הבינוני".

וול סטריט סגרה ביום שישי בעליות של עד 0.5%. מדד S&P 500 סיכם את שבוע המסחר הטוב ביותר שלו השנה עם תשואה חיובית של 3.3% והדאו ג'ונס זינק 3.7% ורשם את העלייה השבועית הנאה ביותר מאז פברואר והשניה בטיבה השנה. ברקע, היתה התאוששות במחירי הסחורות וציפיות כי הפדרל ריזרב יימנע מלהעלות ריבית השנה.

הבנק המרכזי בסין הודיע בסוף השבוע על תמריצים חדשים - תוכנית חדשה להגברת הלוואות של הבנקים, שמתפרשת כהזרמת נזילות נוספת לשווקים. 

בראיון ל-CNN מפגישת ה-G20 בלימה, בירת פרו, אמר סגן יו"ר הפד סטנלי פישר בסוף השבוע כי נגידי בנקים מרכזיים בעולם מפצירים בו להעלות את הריבית, "ואנחנו אכן נעשה את זה בשלב כלשהו, אך לא בשלב שבו זה לא יהיה מתאים לכלכלה האמריקנית", אמר.

גם וויליאם דאדלי, נשיא שלוחת הפד בניו יורק, אמר בראיון ל-CNBC כי הוא צופה העלאה של הריבית השנה, אם התחזית שלו לאינפלציה ולצמיחה תתממש. "בהתחשב בתחזית שלי, אני תומך בהעלאה השנה, אך זו רק תחזית. ואנחנו נקבל הרבה נתונים עד דצמבר", אמר.

 

EMC   בלטה היום לאחר שבפייננשל טיימס דווח כי האחרונה תגיש היום הצעה רשמית לרכישת הראשונה בעסקת ענק. 

פורד   הודיעה כי תשקיע 1.8 מיליארד דולר בפעילות בסין ב-5 השנים הקרובות.

טוויטר בלטה בירידה חדה.

גם מניות גלנקור   ריכזו עניין על רקע הודעתה כי היא בוחנת מכירת עסקי הנחושת שלה.