40% מהסטודנטים למחשבים מעדיפים לעבוד בסטארט-אפים

סקר של חברת ג'ון ברייס: 27% מתוך החולמים על סטארט-אפ שואפים להקים מיזם משלהם, ו-42% שוקלים זאת בהמשך הדרך

הייטק מחשב דולר / צילום: שאטרסטוק
הייטק מחשב דולר / צילום: שאטרסטוק

האם אומת הסטארט-אפ צפויה להמשיך ולהתפתח? 40% מהסטודנטים בתחום המחשבים מעדיפים לעבוד בחברות סטארט-אפ, עלייה משמעותית לעומת 18% בלבד בשנה שעברה - כך עולה מסקר שערכה חברת ג'ון ברייס הדרכה לקראת פתיחת שבוע אורקל 2015.

עוד עולה מהסקר, כי גם היזמות הטכנולוגית מתפתחת, כאשר 27% מתוך החולמים על סטארט-אפ שואפים להקים מיזם משלהם, ו-42% שוקלים זאת בהמשך הדרך. בתחום ההיי-טק ניכרת העדפה לעולם המדיה, האינטרנט, הסייבר והמובייל. הסקר נערך בקרב 258 תלמידי ג'ון ברייס, בגילאי 20-30 הלומדים פיתוח תוכנה.

המשתתפים בסקר גם לא הסתירו את חששותיהם מהאתגר. 80% השיבו כי האתגר הגדול ביותר הוא בפיתוח המצאה מעניינת, 79% הודו כי עומד בפניהם חשש מחוסר ביטחון כלכלי בראשית הדרך, 49% השיבו כי האתגר הוא במציאת שותף לדרך, ו-30% ציינו קושי במציאת עובדים.

בכל הנוגע לנוכחות נשים בזירת הסטארט-אפ, נראה כי דווקא כאן הדרך עדיין ארוכה. "בלימודי פיתוח התוכנה עדיין יש נוכחות גדולה יותר של גברים מאשר נשים", אומר זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומייסד שותף לשבוע אורקל 2015. "צריך שינוי ואנחנו מעודדים אותו כי אין לכך הצדקה, ואפשר לראות שהמצטיינים בקורסים שלנו הם במקרים רבים דווקא נשים. מעבר לכך, אני למשל רואה נוכחות יפה של בנות בממר"מ בצה"ל, וזאת משום שערוץ זה לא פתוח לגברים בעלי פרופיל קרבי. שם יש מאין אפליה מתקנת".

את הנטייה הכללית ליזמות טכנולוגית הסביר מנדל כנגזרת משלוש סיבות: ראשית, דור ה-Y שואף יותר מקודמיו למימוש עצמי. שנית, ההצלחות של סטארט-אפיסטים אחרים ודווקא העובדה שאנחנו נחשפים פחות לכישלונות, מדביקים אחרים בחיידק: "זו רכבת הרים ממכרת", מודה מנדל. שלישית: הטכנולוגיה היום נגישה מתמיד ולא חייבים לדעת מתמטיקה כדי לפתח תוכנה. "צעירים יכולים לשבת בבית ולהרוויח מטראפיק באינטרנט. הם יכולים לייצר טראפיק למסעדות במקום לפתוח בר", אומר מנדל.

הגאות בהיי טק מחלחלת לאקדמיה
 הגאות בהיי טק מחלחלת לאקדמיה