הושלמה רכישת לומניס בידי XIO תמורת 510 מיליון דולר

בעקבות כך יימחקו מניותיה מהנאסד"ק ■ בעלי ההחזקות בלומניס רשמו פרמיה של כ-16% לעומת מחיר המניה ביום ההודעה על העסקה

הושלמה עסקת הרכישה של לומניס על-ידי קרן הפרייבט אקוויטי הסינית XIO. לומניס, המפתחת ומשווקת מכשור לצרכי אסתטיקה רפואית, נמכרת לקרן הסינית בעסקה של 510 מיליון דולר. בעלי המניות של לומניס יקבלו 14 דולר עבור כל מניית לומניס שברשותם, פרמיה של כ-16% על מחיר המניה בנאסד"ק ביום ההודעה על העסקה. כצפוי, מאז נסגר רוב הפער בין מחיר המניה למחיר בעסקה, ואתמול ננעלה מניית לומניס במחיר של 13.76 דולר, שמשקף לה שווי של 496 מיליון דולר. עם השלמת העסקה, יימחקו מניותיה ממסחר בנאסד"ק.

הלוואה ממזרחי-טפחות של 100 מיליון דולר

כחלק מהשלמת העסקה, לומניס קיבלה הלוואה בהיקף של 100 מיליון דולר מצד בנק מזרחי טפחות. מעבר להלוואה, בקופתה של לומניס (נכון לסוף הרבעון הראשון - הדוחות האחרונים שפרסמה החברה) היו כ-105 מיליון דולר. הרוכשת XIO הינה קבוצת השקעות פרייבט אקוויטי גלובלית, המנהלת נכסים בהיקף של למעלה מ-3 מיליארד דולר.

לומניס היא אחת מהחברות הוותיקות בשוק האסתטיקה הישראלית ואחת המובילות בו, ולפני מכירתה ל-XIO, היא עברה כמה תהפוכות. סיבוב ראשון של לומניס בנאסד"ק היה כבר בשנות ה-90, אולם לאחר שביצועיה התדרדרו מאוד, היא שקעה בחובות ולא הצליחה להגיש לבורסה דוחות מדויקים ובזמן, היא נמחקה מהמסחר בשנת 2006.

החיים השניים של לומניס

לאחר המחיקה ממסחר, נרכשה השליטה בלומניס בידי ויולה גרופ ועופר היי-טק (היום XT הייטק), שיחד עם משקיעים נוספים הזרימו כ-120 מיליון דולר לחברה לפי שווי זניח לפני הכסף. הראל בית און, שותף בקבוצת ויולה, הוא יו"ר החברה מאז 2006. ב-2009 גייסה לומניס עוד 15 מיליון דולר, כאשר באותו הסבב השתתפו גם קרן אגייט של דני נווה וקרן סקיי. עבור ויולה ו-XT הייטק מדובר באקזיט מכובד: ויולה מחזיקה ב-35.2% מהון המניות של לומניס, כך שעם השלמת העסקה היא מקבלת כ-178 מיליון דולר, ו-XT מחזיקה ב-23.8% מהמניות, ותקבל בתמורה כ-120 מיליון דולר. מדובר בתשואה של כ-140% על השקעתם המקורית של שני הגופים.

תחת השליטה הנוכחית נערכו שני שינויים מרכזיים בהנהלת לומניס: המנכ"ל דב עופר ייצב את החברה וממצב של חובות וכאוס הוביל אותה בחזרה לכיוון של צמיחה, ותחת המנכ"לית בשנתיים האחרונות, ציפי עוזר ערמון, לשעבר בכירה בטבע, לומניס צמחה בהכנסות משנה לשנה, והציגה גם גידול ברווחיות.

עסקת לומניס-XIO הצטרפה לגל של עסקאות סיניות-ישראליות. בעבר פוסון פארמה רכשה את אלמה לייזרס העוסקת גם היא בתחום האסתטיקה הרפואית.

את XIO ייצגו עורכי הדין דוני טולידאנו, שרית מוסיוף ודן סלע ממשרד צלרמאיר, פילוסוף, רוזובסקי, טולידאנו ושות'; ועורכי הדין אריאל עמינצח ודן שמגר ממשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות' ייצגו את לומניס.