המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בי-ם - עובד חברת בזק

עלאא אבו גמל, הוא טכנאי שירות לקוחות בבזק והוא ביצע את פיגוע הדריסה באמצעות רכב בזק, כפי שניתן לראות בסרטונים שעלו לרשת ■ כבר ב-2014 הוא צולם משבח 3 מחבלים, בני הדודים שלו, שביצעו פיגוע ■ בזק: "העובד נבדק ואושר על ידי גופי הביטחון"

המחבל עובד בזק. מתוך יוטיוב
המחבל עובד בזק. מתוך יוטיוב

המחבל שביצע את פיגוע הדריסה היום (ג') בירושלים וחוסל, ברחוב מלכי ישראל, הוא עובד חברת בזק. שמו, עלאא אבו גמל, הוא טכנאי שירות לקוחות בבזק, והוא ביצע את פיגוע הדריסה באמצעות רכב בזק, כפי שניתן לראות בסרטונים שעלו לרשת.

מבזק נמסר: "בזק מביעה זעזוע עמוק בעקבות הפיגוע בירושלים ברחוב מלכי ישראל, ומפעילותו החבלנית של עובד החברה (שנהרג במהלך הפיגוע). אנו המומים מהמעשה הנפשע, מביעים שאט-נפש מהמעשה, כואבים את כאבן העמוק של משפחות ההרוגים ומתפללים להבראתם המהירה של פצועי הפיגוע. לא נראה כל סימן מוקדם, ולא נצפה כל שינוי בהתנהגותו של העובד, אשר יכלו להעיד מראש על פעילותו החבלנית הנפשעת".

המחבל עובד בזק. צילום מסך
 המחבל עובד בזק. צילום מסך

כבר בנובמבר 2014 אבו גמל צולם כשהוא מגיב בידיעה שעלתה באתר ynet לטבח שבוצע בבית כנסת בירושלים. אבו גמאל, בן דודם של שני המחבלים שביצעו את הפיגוע וחוסלו, אמר כי "שניהם שהידים וגיבורים. המעשה הזה התרחש בגלל הלחצים של ממשלת ישראל הכובשת נגד העם הפלסטיני ובירושלים באופן כללי והפגיעה הממושכת במסגד אל-אקצה. זה דבר רגיל שניתן לצפות לו מכל אדם שיש לו אומץ ותחושת שייכות לעמו ולאיסלאם", אמר. למרות הסרטון הזה, הוא עדיין עבד בבזק עד היום.

מבזק נמסר ל"גלובס", כי "העובד המדובר נבדק ואושר על ידי גופי הביטחון, אך בזק לא קיבלה כל הנחיה לגבי העסקתו בחברה".