נעילה שלילית בוול סטריט; טבע ירדה 2.4%, טוויטר עלתה

בולארד: המטרות הושגו, אפשר להעלות ריבית ■ טארולו: התנאים לא מתאימים להעלאת ריבית ■ עונת הדוחות נכנסת להילוך גבוה ■ טוויטר מפטרת 8% מכח העבודה שלה ■ הייצוא הסיני ירד בספטמבר ב-3.7%

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים. זאת, על רקע נעילה שלילית בבורסות אירופה בגין נתונים חלשים בסין, וכשמפלס העצבים בנוגע למועד העלאת הריבית עדיין גבוה.

לוח המאקרו ריק היום, והפעילים מוסיפים לנסות ולהעריך האם פניו של הפדרל ריזרב להעלאת ריבית בסוף החודש. על אף רוב התחזיות בשוק כעת כי הבנק המרכזי יבחר שלא להעלות את הריבית השנה, בכירי הפד דווקא מתעקשים כי קיימות נסיבות מסוימות להעלאת ריבית בארה"ב עוד השנה, לראשונה מאז 2006.

כך, נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולארד, אמר היום כי על הפד להעלות את הריבית באופן הדרגתי, עד שהיא תגיע למצב נורמלי, "מפני שהמטרות כבר הושגו", כך לדבריו. בולארד נשא דברים בוושינגטון, וציין כי גם בזמן העלאת הריבית המדיניות תשאר מרחיבה מאוד.

מנגד, בכיר הפד דניאל טארולו אמר בראיון ל-CNBC כי לדעתו התנאים לא מתאימים להעלאת ריבית השנה.

שר האוצר של סין התבטא בימים האחרונים ואמר אל לה לארה"ב להעלות כעת את הריבית, שעה שהכלכלה הגלובלית סובלת מהאטה בצמיחה.

הייצוא הסיני ירד ב-3.7% בחודש ספטמבר לעומת החודש המקביל אשתקד, בעוד הייבוא למדינה נפל ב-20.4%, בעוד סימן אפשרי למשקיעים כי הכלכלה העולמית בכלל, והכלכלה הסינית בפרט, נחלשות.

"כלכלת סין הנחלשת תוסיף להכביד על השוק. חווינו עלייה נאה במניות ברקע ספקולציות כי הפד ישהה את מועד העלאת הריבית, עובדה זו מתומחרת כעת היטב במחירים", ציינו היום ב-Pengana Capital.

עונת הדוחות בעיצומה, והלילה ידווחו חברות ענק כג'ונסון אנד ג'ונסון , אינטל ובנק JP מורגן .

המיזוג בין שתי יצרניות הבירה הגדולות יוצא לדרך לאחר משא ומתן ארוך וכמה הצעות רכש שנדחו. SABMiller קיבלה היום את הצעת הרכש המתוקנת של Anheuser-Busch InBev , שעומדת על 44 ליש"ט למניה במזומן. הצעת הרכש הכוללת עומדת על כ-68 מיליארד ליש"ט (כ-104 מיליארד דולר).

רדקום הודיעה היום על זכייתה בעסקה בהיקף של 2 מיליון דולר עם ספק תקשורת Tier 1, לשדרוג והרחבת הפתרונות הקיימים של רדקום לטכנולוגיית הדור הבא של החברה - MaveriQ.

כן פייט ביופרמה הודיעה היום כי השלימה גיוס בארה"ב בהיקף של 4.8 מיליון דולר ברוטו ממשקיעים מוסדיים. במסגרת הגיוס, החברה תקצה למשקיעים 1,109,196 תעודות פיקדון ADS במחיר של 4.35 דולר ל-ADS.

טוויטר תפטר 8% מכח העבודה שלה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]