"שילוב מהנדסים ערבים בהיי-טק חשוב עכשיו יותר מתמיד"

ההחלטה של סאנדיסק לפתוח אתר חדש ביפיע התקבלה לאחר שבחברה זיהו באזור ובמגזר מהנדסים בעלי כישורים ויכולות גבוהות בתחומים הרלוונטיים לפעילותה

פתיחת מרכז סאנדיסק ביפיע / צילום: ח'ליל שיבאן
פתיחת מרכז סאנדיסק ביפיע / צילום: ח'ליל שיבאן

בד-בבד עם המצב הביטחוני המידרדר, מתברר שנעשים גם צעדים לשילוב מגזרי ומיגור אי-השוויון: במסגרת התרחבותה, פותחת סאנדיסק ישראל אתר ביפיע, וזאת הודות לשיתוף-הפעולה האסטרטגי שלה עם חברת מיקור החוץ גליל סופטוור.

סאנדיסק ישראל עוסקת בפיתוח פתרונות מבוססי אחסון פלאש, ונכון להיום היא ממוקמת בשלושה מרכזי פיתוח בארץ - בכפר סבא, בעומר ובתפן המעסיקים יחד 650 עובדים. המרכז החדש צפוי להעסיק עשרות עובדים נוספים מחיפה-נצרת, ובעיקר מהמגזר הערבי. לדברי שחר בר-אור, מנכ"ל סאנדיסק ישראל, ההחלטה על שיתוף-הפעולה התקבלה לאחר שבסאנדיסק זיהו באזור ובמגזר מהנדסים בעלי כישורים ויכולות גבוהות בתחומים הרלוונטיים לפעילות החברה. "אנו בהחלט רואים בחברה שותף אסטרטגי ומתכוונים להמשיך ולחזק את העבודה עמה", אמר בר-אור.

גליל סופטוור היא חברת מיקור חוץ בתחום ההיי-טק הממוקמת בנצרת. היא נושאת דגל חברתי, כאשר מטרתה המוצהרת לשלב את ציבור המהנדסים והמהנדסות הערבים בשוק העבודה. צעדים לשילוב המגזר הערבי בהיי-טק יבואו לידי ביטוי גם בכנס מיוחד שיקיים ביום ראשון הקרוב איגוד התעשיות המתקדמות IATI עם מרכזי הפיתוח הבינלאומיים הפועלים בישראל. חברות אלו נחשבות למעסיקות הגדולות בהיי-טק ומכאן גם יכולתן להשפיע על רמת הגיוון של כוח האדם המועסק והכנסתם של מגזרים נוספים, בהם המגזר הערבי. "כשהחלטנו להקים את המרכז לפני כחצי שנה, לא שיערנו שטקס הפתיחה יתקיים בצל המתיחות והארועים האחרונים", אמר שחר בר-אור, מנכ"ל סאנדיסק ישראל, בשיחה עם "גלובס". "שילוב המהנדסים הערבים בתעשיית ההיי-טק חשוב עכשיו יותר מתמיד. הסיבה העיקרית והחשובה ביותר היא שתעשיית ההיי-טק זקוקה ליכולות ולכישרונות של כלל האוכלוסייה בארץ, ואנחנו מפספסים אלפי מהנדסים ערבים מצוינים. הסיבה השנייה היא שרק תעסוקה בשכר גבוה תוכל להביא לשילוב אמיתי של האוכלוסייה הערבית בחברה הישראלית".

לדברי קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית IATI: "שילוב המגזר הערבי הוא אחד האתגרים הגדולים שעומדים בפני ההיי-טק הישראלי. ההצלחה תאפשר את הרחבת מעגל העבודה ותגדיל את הפריון". עוד ישתתפו בכנס: זיקה אבזוק, ראש תחום אחריות חברתית בסיסקו העולמית; ואיציק פריד מנכ"ל מעבדות טקווין.