במקרה ביטול: איזיצ'יפ תשלם למלאנוקס יותר מ-30 מ' ד'

איזיצ'יפ תשלם למלאנוקס קנס של 28.4 מיליון דולר בתוספת מע"מ, קרי יותר מ-30 מיליון דולר, אם תבטל את עסקת הרכישה - כ-3.5% מהיקף העסקה כולה

איל וולדמן ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר
איל וולדמן ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר

איזיצ'יפ תשלם למלאנוקס קנס של 28.4 מיליון דולר בתוספת מע"מ, קרי יותר מ-30 מיליון דולר, אם תבטל את עסקת הרכישה - כ-3.5% מהיקף העסקה כולה. כך עולה מהזימון המפורט לאסיפת בעלי המניות של איזיצ'יפ, שפורסם היום (ג').

מלאנוקס הודיעה לאחרונה על רכישת איזיצ'יפ תמורת 811 מיליון דולר במזומן (25.5 דולר למניה, ובסך הכול כ-620 מיליון דולר בניכוי המזומנים בקופה). השלמת הרכישה כפופה לאישור בעלי המניות של איזיצ'יפ, שיתכנסו להצביע על הנושא ב-12 בנובמבר, במשרדי איזיצ'יפ ביקנעם. נדרש רוב של 75% לאישור העסקה.

שתי החברות עוסקות בציוד תקשורת: מלאנוקס מספקת שבבים, כרטיסים, מתגי תקשורת וכבלים להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית, ואיזיצ'יפ מפתחת שבבים לראוטרים (נתבים) של רשתות תקשורת גדולות, עבור יצרניות ציוד.

מהזימון לאסיפה עולה שהמגעים בין מלאנוקס לאיזיצ'יפ החלו ב-25 במאי השנה, פחות משבועיים לאחר שמניית איזיצ'יפ נחתכה בכ-25%, אחרי שהלקוחה המרכזית שלה, סיסקו, הודיעה שלא תשתמש במעבדי הדור הבא של איזיצ'יפ.

מנכ"ל איזיצ'יפ, אלי פרוכטר, נפגש באותו יום לארוחה עם מנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן, ובמהלכה שוחחו על אפשרות לעסקה אסטרטגית בין החברות. כעבור יומיים, וולדמן הודיע לפרוכטר שבכוונתו לבחון את רכישת איזיצ'יפ על-ידי מלאנוקס, ופרוכטר השיב כי מחיר המניה אז (כ-16.5 דולר) אינו משקף את השווי האמיתי של החברה, כך שכל הצעה צריכה לשקף פרמיה משמעותית.

בין החברות החלו מגעים, וביוני דיברה מלאנוקס על מחיר של 20-21 דולר למניית איזיצ'יפ, אך פרוכטר אמר שדירקטוריון החברה לא ישקול מחיר שנמוך מ-25 דולר. במלאנוקס הבהירו שלא ישלמו מחיר כזה, משום שהוא מהווה פרמיה של מעל 50% על מחיר השוק, ובסוף יוני וולדמן הודיע לפרוכטר על האטת התהליך כדי לבחון אפשרויות אסטרטגיות אחרות למלאנוקס.

עם זאת, המגעים נמשכו. ביולי דובר על מחיר של 22 דולר, ובאוגוסט כבר דובר על 24-25 דולר. במקביל להתקדמות המגעים עם מלאנוקס, איזיצ'יפ בחנה אפשרויות להירכש על-ידי גורמים אחרים. בסוף אוגוסט הציעו לה נציגי בנק ברקליס, היועץ של איזיצ'יפ בעסקה, שבעה גופים שעשויים להתעניין בעסקה, ודירקטוריון איזיצ'יפ פנה באמצעות הבנק לשישה מהם.

שבוע לפני הכרזת העסקה עם מלאנוקס היו עוד שני גורמים בתמונה.

במקביל, נמשכו המגעים עם מלאנוקס, ופרוכטר העלה את המחיר המבוקש ל-26 דולר למניה, עקב העלייה במניית מלאנוקס בבורסה. לאחר חילופי מיילים בין פרוכטר לוולדמן, נקבע לבסוף המחיר הסופי: 25.5 דולר. עוד עולה מהזימון, כי תמורת הייעוץ לאיזיצ'יפ, ברקליס יקבל מהחברה כ-5.7 מיליון דולר.