גיוסי אג"ח קונצרניות של יותר מ-3 מיליארד ש' מתחילת השבוע

למרות הירידות בבורסה בשל האירועים הביטחוניים, נראה כי בשלב הנוכחי גיוסי האג"ח הקונצרניות אינם מושפעים מהמצב והפעילות האינטנסיבית בשוק זה נמשכת

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

למרות הירידות בבורסה בשל האירועים הביטחוניים, נראה כי בשלב הנוכחי גיוסי האג"ח הקונצרניות אינם מושפעים מהמצב והפעילות האינטנסיבית בשוק זה נמשכת. מתחילת השבוע הובטחו גיוסי חוב בהיקף של יותר מ-3 מיליארד שקל, בהובלת בנק מזרחי טפחות וחברת הלוויינים חלל תקשורת.

ערן היימר, מנכ"ל חברת מידרוג אמר כי "שוק האג"ח הישראלי הוכיח בעבר שהוא יודע להמשיך לתפקד גם תחת עננת קרב. גם אם המתיחות הביטחונית תימשך לאורך זמן, אני מאמין שהפעילות בשוק תימשך. יש כסף גדול שנכנס לאפיק החסכונות, ובסופו של דבר תנאי השוק הם שיכריעו. לא מן הנמנע שהחשש מעליית ריבית בטווח הבינוני בעקבות הימשכות האירועים הביטחוניים אפילו תזרז הגעת מנפיקים לשוק".

מזרחי-טפחות גייס כ-1.3 מיליארד שקל בשתי סדרות: עיקר הסכום (כ-1.1 מיליארד שקל) בסדרה חדשה (41) בריבית שנתית של כ-2.5% והיתרה בהרחבת סדרה (40), בריבית שנתית של כ-3%. חלל תקשורת גייסה כ-1 מיליארד שקל בשתי סדרות. במסגרת הגיוס, חלל הנפיקה סדרה אחת שקלית (י"ג) בהיקף של 625 מיליון שקל, בריבית שנתית קבועה של 5.5%, וסדרה נוספת דולרית (י"ד) בהיקף של 375 מיליון שקל, בריבית שנתית קבועה של 6.35%. חברת התקשורת בזק עדכנה הבוקר כי במסגרת השלב המוסדי בהנפקת שתי סדרות היא הבטיחה גיוס של 680 מיליון שקל, ובנק ירושלים השלים גיוס של 315 מיליון שקל בהרחבת סדרה.

בשלב הנוכחי לא נראה כי הפעילות בשוק צפויה להאט, ובין היתר עומדים על הפרק גיוסי אג"ח של חברת הנדל"ן אלוני חץ, רבד, ריט 1, דמרי ואורתם סהר וכן חברת הליסינג שלמה החזקות. במידרוג מציינים כי בסיכום חודש ספטמבר הצטבר היקף גיוסי האג"ח הקונצרניות בבורסה ל-3.2 מיליארד שקל, וזאת על רקע ימי מסחר מועטים יחסית בשל החגים. מתחילת השנה ועד סוף ספטמבר גויסו בשוק הקונצרני כ-44 מיליארד שקל - ירידה של כ-3% ביחס לתקופה המקבילה ב-2014.