ההמלצות החמות: המניה שתגרום לתיק שלכם לתסוס

מחלקת המחקר של UBS ממליצה על מניית פפסיקו ב"קנייה" ובמחיר יעד של 108 דולר

פפסיקו/ צילום: רויטרס
פפסיקו/ צילום: רויטרס

יצרנית המשקאות והמזון PepsiCo נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של כ-144 מיליארד דולר. החברה מייצרת ומשווקת משקאות קלים, ובהם מותגים מוכרים כמו פפסי וסבן-אפ, חטיפים כמו צ'יטוס, דוריטוס ועוד.

לאחרונה, פפסיקו פרסמה את דוחות הרבעון השלישי בהם עקפה את תחזיות השוק. הרווח הנקי המתואם למניה הסתכם ב-1.35 דולר, לעומת צפי השוק ל-1.26 דולר והצפי שלנו ל-1.29 דולר. במקביל, פפסיקו העלתה את התחזיות השנתיות שלה בפעם השלישית השנה, והיא מצפה כעת לצמיחה של 9% ברווח הנקי למניה, בנטרול השפעות שערי חליפין. זאת לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 8%.

עקיפת התחזיות ברבעון נבעה בעיקר מהתרחבות שולי הרווח הגולמי, בין היתר בזכות מינוף של העלויות הקבועות. הצמיחה האורגנית הסתכמה ב-7% לעומת הצפי שלנו ל-5.4%, בעיקר בשל תמחור גבוה יותר באמריקה הלטינית. תוצאות הרבעון השלישי של פפסיקו מחזקות את הסנטימנט החיובי שלנו כלפי מניית החברה. פפסיקו ממשיכה להציג ביצועים טובים. עם זאת, החלטת החברה לצאת מהפעילות שלה בוונצואלה תקשה עליה להציג תוצאות תפעוליות חיוביות בטווח הקצר, ותייצר פגיעה של 2% ו-3% במכירות וברווחים בהתאמה, בארבעת הרבעונים הקרובים. מדובר על פגיעה של כ-15% בהכנסות החברה באמריקה הלטינית.

אנו מכניסים למודל שלנו את הפסקת הפעילות בוונצואלה וכן את המגמות החיוביות יותר בארה"ב. בסך הכול, אנחנו צופים ירידה של 5.3% במכירות ב-2015, ובהמשך צמיחה של 1.8% ו-2.7% בשנים 2016 ו-2017.

תזת ההשקעה שלנו בנוגע למניית פפסיקו כוללת שלושה "סיפורים": עסקים חזקים מאוד עם הזדמנויות מעבר לים בתחום החטיפים; עסקים יציבים עם צמיחה נאותה מעבר לים בתחום המשקאות מחוץ לארה"ב; ועסק שדורש תמחור משופר ורה-ארגון פנימי בתחום המשקאות בארה"ב. תמחור החברה נראה הוגן, והיא מייצרת היטב מזומנים.

אנו ממליצים על מניית פפסיקו ב"קנייה", ומחיר היעד שלנו הוא 108 דולר, הגבוה ב-8.9% ממחיר המניה בוול סטריט. מחיר היעד נקבע על בסיס מכפיל רווח של 20.9 לתקופה של עד שנתיים קדימה.

*** מחלקת המחקר, UBS. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם