הבורסה בת"א סגרה בעליות; מניות כיל, בזק וח"ל זינקו

מחזור המסחר הסתכם בכ-936 מיליון שקל ■ מומחי שוק מנסים להעריך האם לנצל את הירידות לרכישת מניות ■ מניות הבנקים עלו היום לאחר שבלטו אתמול לשלילה ■ האם הפד בדרך להעלאת ריבית בארה"ב בסוף החודש?

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ד') במגמה חיובית, ברקע ליום שקט יחסית מבחינה ביטחונית. הבורסות באירופה נסחרות היום במגמה מעורבת, וגם מדדי וול סטריט נסחרים במגמה מעורבת. מחזור המסחר הסתכם בכ-936 מיליון שקל.

הפעילים בתל אביב, כעמיתיהם בעולם, מוסיפים לנסות ולהעריך האם פניו של הפדרל ריזרב להעלאת ריבית בסוף החודש. על אף רוב התחזיות בשוק כעת כי הבנק המרכזי יבחר שלא להעלות את הריבית השנה, מספר בכירים הפד דווקא מתעקשים כי קיימות נסיבות מסוימות להעלאת ריבית בארה"ב עוד השנה, לראשונה מאז 2006, אך הדעות חלוקות.

כך, נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולארד, אמר אתמול כי על הפד להעלות את הריבית באופן הדרגתי, עד שהיא תגיע למצב נורמלי, "מפני שהמטרות כבר הושגו", כך לדבריו. מנגד, בכיר הפד דניאל טארולו אמר בראיון ל-CNBC כי לדעתו התנאים לא מתאימים להעלאת ריבית השנה.

 

ובישראל, ברקע המצב הביטחוני, מומחי שוק מנסים להשיא עצות למשקיעים. האם זה הזמן לרכוש מניות?

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי אפסילון, מציין כי "השפעת המצב הביטחוני ניכרת גם הבוקר על המסחר בתל אביב, כאשר גם היום השוק פתח בירידות שערים במחזורים נמוכים מאוד. אני מניח שהשוק יושפע מאוד מההתפתחויות במישור הבטחוני. אין ספק שהחמרה במצב תשפיע לרעה על השוק וכנראה שעד שהדברים לא יתבהרו נחזה במסחר הססני למדי".

IBI מנפק היום המלצת "קנייה" למניית אלביט מערכות במחיר יעד הגבוה בכ-15% ממחיר השוק (334 שקל למניה). האנליסט לירן לובלין מציין, בין היתר, כי "אלביט מערכות היא חברה דפנסיבית המנוהלת בצורה שמרנית ומציגה פוטנציאל צמיחה וצבר עתידי מבטיחים".

ב-UBS מעדכנים היום כלפי מטה את מחיר היעד למניית כיל ל-27 שקל לעומת 31 שקל בהמלצה קודמת, בעוד שההמלצה נשארת "קנייה". מחיר היעד עדיין גבוה בהרבה מהמחיר בבורסה. מניית חברה לישראל  בלטה בעלייה חדה.

מניות הבנקים הוסיפו לרכז עניין לאחר שבלטו אתמול לשלילה. נציין את פועלים ולאומי .

לייבוראייד, אביזר פה להפחתת סיכונים ותחושת כאב בלידה, החל להימכר היום בבתי המרקחת של רשת סופר-פארם. המוצר הוא פרי פיתוח בריטי-ישראלי של חברת מדיוי .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]