נעילה שלילית בבורסות אירופה; עוד נתוני מאקרו חלשים בסין

יממה לאחר פרסום נתוני סחר חלשים בסין, פורסמו מדדי המחירים לצרכן וליצרן ■ "סין נותרה מוקד לוויכוח בשוק" ■ שיעור האבטלה בבריטניה ירד ל-5.4%

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

מגמה שלילית נרשמה היום (ד') בבורסות אירופה ברקע מגמה דומה בוול סטריט. נתונים חדשים בסין מוסיפים לחששות בנוגע לבריאות הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

בזירת המאקרו, היום דווח כי שיעור האבטלה בבריטניה ירד ב-0.1% ל-5.4% לעומת צפי ל-5.5%. זהו שיעור האבטלה הנמוך ביותר בממלכה מאז 2008.

בצרפת דווח כי מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.4% בחודש שעבר.

מניית ASML ירדה לאחר שהחברה אישררה את תחזית המכירות שלה ל-2015 אולם הודיעה כי הלקוחות שלה יותר זהירים בהשקעותיהם.

מניית פנדורה ירדה על רקע חששות מחולשת המשק הסיני. גם מניות רנו ופיז'ו-סיטרואן יורדות בכ-2.5% על רקע חששות מחולשה במכירות כלי רכב בסין.

בבורסות אסיה נרשמה היום מגמה שלילית, כאמור על רקע עוד נתוני מאקרו שפורסמו בסין.

מדד המחירים לצרכן הסיני עלה בחודש ספטמבר ב-1.6% לעומת החודש המקביל אשתקד, זאת לעומת תחזיות לעלייה של 1.8% ולאחר עלייה של 2% באוגוסט. מדד המחירים ליצרן נפל ב-5.9%, בהתאם לצפי.

הנתונים מאותתים כי לבנק המרכזי בסין יש מקום לעוד הקלות מוניטאריות במטרה לתמוך בכלכלה המקרטעת. הנתונים היום באים יממה לאחר נתוני סחר מסין, שהצביעו על קריסה בייבוא למדינה.

"סין נותרה מוקד לוויכוח בשוק. הדובים רואים נחיתה קשה כבלתי נמנעת, בעוד השוורים רואים נקודות אור פה ושם, והם מחזיקים באמונה כי הבנק המרכזי בסין יהיה האביר הלבן שיבוא לחתוך את הריבית כדי להציל את המצב", ציינו היום ב-IG במכתב ללקוחות.

"אלמנט הזהירות בשווקים ככל הנראה יימשך. במונחים של צמיחה עולמית, הסיכון נוטה כלפי מטה. הכלכלה הסינית היא ככל הנראה הסיכון הגדול ביותר שהכלכלה הגלובאלית חווה כעת", ציינו ב-First NZ Capital.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]