המסחר בוול סטריט ננעל בירידות; וול מארט צללה כ-10%

המכירות הקמעונאיות לאוגוסט עלו קלות ומדד מחירי היצרן ירד מעבר לצפי ■ ספר הבז' של הפדרל ריזרב הצביע על האטה מסוימת בפעילות הכלכלית ■ אינטל והבנקים הגדולים במוקד לאחר פרסום דוחות

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה שלילית, על רקע נעילה שלילית בבורסות אירופה, נתוני מאקרו מעורבים, ועונת הדוחות שנכנסת להילוך גבוה עם פרסום הדוחות הכספיים של הבנקים הגדולים ואינטל. וול מארט, שפרסמה היום אזהרת רווח, השפיעה לרעה על הסנטימנט.

"זה הכל וול מארט. אני חושב שזה נדיר לראות מניה כמו וול מארט יורדת כל כך הרבה", אמר ריאן לארסון, ראש מחלקת מסחר במניות אמריקאיות ב-RBC. "וול מארט היא מה שהורידה את הסנטימנט היום, עם העדכון לגבי תחזית הצמיחה והרווח".

בזירת המאקרו, היום דווח כי שיעור האבטלה בבריטניה ירד ב-0.1% ל-5.4% לעומת צפי ל-5.5%. זהו שיעור האבטלה הנמוך ביותר בממלכה מאז 2008. בצרפת דווח כי מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.4% בחודש שעבר.

מדד המחירים לצרכן הסיני עלה בחודש ספטמבר ב-1.6% לעומת החודש המקביל אשתקד, זאת לעומת תחזיות לעלייה של 1.8% ולאחר עלייה של 2% באוגוסט. מדד המחירים ליצרן נפל ב-5.9%, בהתאם לצפי. הנתונים מאותתים כי לבנק המרכזי בסין יש מקום לעוד הקלות מוניטאריות במטרה לתמוך בכלכלה המקרטעת. הנתונים היום באים יממה לאחר נתוני סחר מסין, שהצביעו על קריסה בייבוא למדינה.

בארה"ב התפרסמו היום נתוני המכירות הקמעונאיות לאוגוסט, שעלו ב-0.1% לעומת צפי לירידה של 0.1%; מדד מחירי היצרן, PPI, לחודש ספטמבר, ירד ב-0.5%, לעומת צפי לירידה של 0.2%; נתון המלאים העסקיים נותר ללא שינוי, כשהצפי היה לעלייה של 0.1%.

ספר הבז', הדוח שמודד את הפעילות הכלכלית ב-12 מחוזות הפד, הצביע על האטה מסוימת בפעילות, כאשר 2 מחוזות דיווחו על האטה בצמיחה בין אמצע אוגוסט לתחילת אוקטובר, בעוד מחוז נוסף דיווח על ירידה בכלל הפעילות.

עונת הדוחות נכנסת להילוך גבוה. מניית אינטל מרכזת עניין, לאחר שהחברה היכתה התחזיות ומסרה תחזית שעומדת בציפיות האנליסטים לרבעון הנוכחי. אינטל דיווחה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט על הכנסות של 14.47 מיליארד דולר ברבעון האחרון לעומת 14.55 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עמד על 3.11 מיליארד דולר, 64 סנט למניה, לעומת 3.32 מיליארד דולר, 66 סנט למניה, ברבעון המקביל. האנליסטים המסקרים את החברה ציפו לרווח של 59 סנט למניה על הכנסות של 14.22 מיליארד דולר. לרבעון הנוכחי צופה הנהלת אינטל הכנסות של 14.3-15.3 מיליארד דולר, לעומת צפי אנליסטים ממוצע להכנסות של 14.83 מיליארד דולר.

בנק ג'י.פי מורגן צ'ייס דיווח על רווח של 1.32 דולר למניה ברבעון השלישי לעומת צפי ל-1.37 דולר למניה והזהיר מירידה בהיקפי המסחר. ג'יי.פי.מורגן הוא הבנק הגדול הראשון שמפרסם תוצאות.

אחריו פרסם היום בנק אוף אמריקה את תוצאותיו. מהתוצאות עולות כי הבנק עבר לרווח ברבעון השלישי, עם 4.51 מיליארד דולר, או 37 סנט למניה, על הכנסות של 20.68 מיליארד דולר.

גם וולס פרגו פרסם את תוצאותיו: רווח של 1.05 דולר למניה, מעט מעל הצפי, על הכנסות של 21.76 מיליארד דולר.

מניית סנדיסק ריכזה עניין על רקע דיווחים כי החברה מנהלת מגעים למיזוג עם אחת ממתחרותיה.

וול מארט הכריזה היום על תוכניתה לבצע Buyback של 20 מיליארד דולר ממניותיה בשנתיים הקרובות, והזהירה מפני ירידה של 6%-12% ברווחיה ב-2017. ב-2016 המכירות צפויות להשאר ללא שינוי, כך עדכנה ענקית הקמעונאות.

לירן לובלין, אנליסט ב-IBI פרסם עדכון לסקירתו על מניית אלביט מערכות והוא מציין כי "מדובר בחברה דפנסיבית המנוהלת בצורה שמרנית ומציגה פוטנציאל צמיחה וצבר עתידי מבטיחים. ליבת העסקים בה ממוקדת החברה מעמידה אותה בעמדה מצוינת להשגת ביצועים עודפים על התעשייה כפי שידעה לעשות בשנים האחרונות. בנוסף, ביכולתה של אלביט לייצר סינרגיה מהותית כתוצאה מרכישת חטיבת המודיעין מנייס ומהקמת חברת הבת CyberBit. מחיר המניה הנוכחי מגלם פוטנציאל אפסייד של 15%".

רוני בירון, אנליסט ראשי ב-UBS ניירות ערך, מעדכן כלפי מטה את מחיר היעד למניית כיל ל-27 שקל, כ-6.98 דולר (במקום 31 שקל), בהמשך לעדכון כלפי מטה של תחזית מחירי האשלג, ומשאיר את המלצת הקנייה.