הטיפ היומי: אלביט ממריאה עם השמרנות והחדשנות

IBI בית השקעות: מודל הערכת השווי גוזר מחיר יעד של 87.2 דולר למניה, 16% מעל מחיר השוק

אלביט מערכות נסחרת בנאסד"ק (סימול: ESLT) ובת"א בשווי 3.2 של מיליארד דולר. החברה שבשליטת משפחת פדרמן מפתחת ומייצרת מגוון מערכות טכנולוגיות בארבעה תחומי פעילות עיקריים: מערכות מוטסות, מערכות קרקע/יבשתיות, מערכות שליטה ובקרה ומערכות אלקטרו-אופטיות.

בשנים האחרונות אלביט השכילה לזהות את ההאטה בצמיחה בשוקי היעד המרכזיים בהם היא פעלה - צפון אמריקה, אירופה וישראל - וחדרה למדינות חדשות כמו הודו, דרום קוריאה, אוסטרליה וברזיל הנהנות משיעורי צמיחה גבוהים יותר, ועל כן הציגה ביצועים עודפים מעל למתחרות בשוק.

בתחילת הרבעון השלישי, אלביט השלימה את רכישת חטיבת הסייבר והמודיעין מחברת נייס. החטיבה שנרכשה מספקת מגוון פתרונות סייבר ומודיעין לכוחות אכיפת החוק. אנו צופים שיכולות החטיבה בשילוב הידע והמוניטין שצברה אלביט, יהוו בעתיד זרוע משמעותית לחברה, בשוק בעל שיעורי צמיחה אדירים.

בכל הקשור לשוק המל"טים, ההוצאות על מערכות שליטה ובקרה מוטסות צפויות להכפיל את היקפיהן בעשור הקרוב, ל-6.5 מיליארד דולר ב-2025. הדור החדש של המל"טים יישא מערכות מתוחכמות יותר, כבדות יותר וכמובן - יקרות יותר.

מלבד החדשנות שבה אלביט משקיעה סכומים משמעותיים, מרבית המערכות שהיא מוכרת פותחות עבורה דלת לחתימת חוזי אחזקה ארוכי טווח, בהם הרווחיות גבוהה והקשר עם הלקוח הוא הדוק.

להערכתנו, מחזור החיים של מערכות עתירות אלקטרוניקה התקצר בשני העשורים האחרונים לכ-5 שנים, ורענון, תחזוקה וחידוש המערכות הפכו לחלק מהותי מההוצאה. אלביט תיהנה ממגמה זו.

מתחילת השנה, אלביט דיווחה על חוזים בהיקף של 850 מיליון דולר, ובמקביל לצבר הזמנות בגובה של 6.3 מיליארד דולר, הם מהווים מדד אופטימי לעתיד החברה.

בשורה התחתונה, אלביט היא חברה דפנסיבית, המנוהלת בצורה שמרנית ומציגה פוטנציאל צמיחה וצבר עתידי מבטיחים. ליבת עסקיה מעמידה אותה בעמדת מצוינת להשגת ביצועים עודפים על התעשייה.

מודל הערכת השווי שלנו גוזר מחיר יעד של 87.2 דולר למניה, 16% מעל מחיר השוק. המודל לא כולל אירועים כגון התרחבות בלתי צפויה של תקציבי ביטחון ולא לוקח בחשבון רכישה משמעותית, שיכולה לייצר לחברה הזדמנויות צמיחה משמעותיות. המלצתנו למניה היא "קנייה".

*** לירן לובלין, אנליסט IBI בית השקעות. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם