הבורסה ננעלה בעליות; אופקו זינקה בכ-6%, טבע עלתה 2.6%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל ■ הערכות במערכת הפוליטית: הממשלה תנסה להעביר את סמכויות שר הכלכלה לשרת המשפטים - ולהעביר את מתווה הגז

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב נסחרה היום (ה') למן הפתיחה במגמה חיובית ברקע מגמה דומה בבורסות אירופה ובוול סטריט. גל הטרור ממשיך ללוות את המסחר בתל אביב, אף שהיום לא נרשמו אירועים ביטחוניים משמעותיים. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

ספר הבז', הדוח שמודד את הפעילות הכלכלית ב-12 מחוזות הפד, הצביע על האטה מסוימת בפעילות, כאשר 2 מחוזות דיווחו על האטה בצמיחה בין אמצע אוגוסט לתחילת אוקטובר, בעוד מחוז נוסף דיווח על ירידה בכלל הפעילות.

וול מארט פרסמה אתמול אזהרת מכירות חריפה לשנת 2015 וגרמה לסנטימנט שלילי כולל בוול סטריט. האטה אצל הקמעונאית הגדולה בעולם עשויה לאותת על האטה בכלכלה האמריקאית בכלל, ועל היחלשותו של הצרכן האמריקאי בפרט.

ובתוך כל שטף הנתונים, החלשים ברובם הן בעולם והן בארה"ב, הפדרל ריזרב יצטרך להחליט האם להעלות את הריבית בארה"ב בסוף החודש. הדעות בין בכירי הפד חלוקות בעניין, ועל אף התחזיות המוקדמות מוקדם יותר השנה להעלאת ריבית עוד ב-2015, נראה כי הבנק המרכזי האמריקאי יבחר לפעול בעניין רק בשנה הבאה.

מניות הגז דוגמת אבנר ודלק קידוחים נסחרו בעליות ברקע הערכות במערכת הפוליטית כי הממשלה עשויה להעלות להצבעה כבר בשבוע הבא בכנסת את העברת סמכויות שר הכלכלה דרעי לשרת המשפטים שקד, ולא לממשלה, ובכך לנסות להעביר את מתווה הגז.

מניות טבע , אופקו ופריגו בלטו בעליות חדות לאחר שחזרו מניו יורק עם פערים חיוביים.

כיל וחברה לישראל  הוסיפו לעמוד במוקד לאחר שמניותיהן זינקו אתמול בחדות.

מדיוי הוסיפה לרכז עניין לאחר שמנייתה זינקה אתמול ברקע דיווח כי לייבוראייד, אביזר פה להפחתת סיכונים ותחושת כאב בלידה, החל להימכר בבתי המרקחת של רשת סופר-פארם.

מיילן מתחייבת להישאר רשומה למסחר בבורסה בת"א לפחות שנה, אם הצעת הרכש שלה לפריגו לא תצא לפועל. אם הצעת הרכש תצא לפועל, מיילן מתחייבת להישאר להיסחר בת"א לפחות שלוש שנים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]