30 המיליארדרים שצברו את הונם בתעשיית ההיי-טק הישראלית

מי הם היזמים הישראלים שצברו לפחות מיליארד שקל מחברות היי-טק וביומד שהקימו? ■ הכירו את האנשים שלא ממש צריכים לדאוג לפרנסת הדור הבא

תעשיית ההיי-טק, הקטר של המשק הישראלי, יצרה ב-20 השנים האחרונות לא מעט מיליונרים, כאלו שיש להם לפחות מיליון דולר בחשבון העו"ש. באותה עת, היא יצרה קצת פחות מולטי-מיליונרים והרבה פחות מיליארדרים.

רשימת עשירי ישראל, אלו שלא ממש צריכים לדאוג לפרנסת הדור הבא שלהם, לא משתנה תכופות כי למרות ריבוי האקזיטים בתעשיית ההיי-טק המקומית (מכירה והנפקת חברות כאחד), יזמים לא רבים מצליחים לצבור עשרות מיליוני דולרים, כלומר מאות מיליוני שקלים.

"גלובס" מנסה לסמן את המיליארדרים, בשקלים, של תעשיית ההיי-טק הישראלית. מי הם היזמים שצברו לפחות מיליארד שקל מחברות טק וביומד שהקימו (ברוטו, לפני מס ומימון תוספת מימוש של אופציות למניות, וכולל שווי מניות "על הנייר").

נצמדנו למטבע הישראלי משום שחלק ניכר מהאנשים שכללנו ברשימה מתגוררים כאן, רוכשים בשקלים קופסת קוטג' אצל הקמעונאי הקרוב לביתם ומשלמים לפחות חלק מהמסים למס ההכנסה הישראלי. ובכל זאת, לעתים סטינו מהכלל: ברשימה כללנו גם מיליארדרים שאינם מתגוררים כאן באופן קבוע אך יש להם זיקה כלשהי לישראל - אם משום שנולדו פה ועזבו בגיל צעיר ועדיין כמה מקרובי משפחתם מתגוררים כאן, ואם משום שהעסק שבו הוא תוצר נלווה של חברה ישראלית שעבדו בה בעבר, ואם משום שלא משנה איזה דרכון יש להם, אין להם בעיה להגדיר את עצמם כישראלים או סמי-ישראלים.

השווי: מיליארד שקל -1
 השווי: מיליארד שקל -1
השווי: מיליארד שקל -2
 השווי: מיליארד שקל -2

המיליארדרים מחו
 המיליארדרים מחו