בורסות אירופה ננעלו בעליות; "לא צוללים לתהום עמוקה"

ביום ב': נתון התמ"ג בסין לרבעון השלישי של השנה; "כלכלת סין צומחת מהר וזה כל מה שאתה צריך לדעת" ■ עונת הדוחות בעיצומה, והתוצאות הכספיות מעורבות

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

מגמה חיובית נרשמה היום (ו') בבורסות אירופה ברקע עליות השערים הניכרות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט והמשך מגמה חיובית בארה"ב גם היום, כשהמדדים המובילים נסחרים ברמות שיא של כחודשיים, ולמעשה חזרו לערכים של טרום המשבר בסין. מאז תחילת חודש אוקטובר, שוקי המניות הגלובאליים הוסיפו מעל ל-4 טריליון דולר לערכם. באסיה ננעל שבוע המסחר בעליות שערים. 

בארה"ב, מקבץ של נתוני מאקרו חלשים הרגיעו במעט את חששות המשקיעים, אשר כעת מצפים להחלטת הריבית בסוף החודש, אך רוב האנליסטים מעריכים כי הפדרל ריזרב יבחר להמתין עם העלאת ריבית ראשונה בארה"ב מאז 2006 לשנה הבאה. 

מניית חברת האופנה Hugo Boss נפלה לאחר שהחברה חתכה תחזיות שנתיות, בין היתר בשל חולשה במכירותיה בסין.

 

"הפד ככל הנראה לא עומד להעלות ריבית כעת, וזה עתיד לתמוך בשוקי המניות. למרות שהכלכלה העולמית לא צומחת כמצופה, זה לא שאנחנו צוללים לתהום עמוקה. ישנן נקודות בכלכלה העולמית שאינן כל כך מפחידות", ציינו הבוקר ב-Patersons Securities.

המשקיעים באירופה בפרט והעולם בכלל ממתינים גם לנתוני מאקרו טריים מסין. ביום ב' הקרוב יפרסם הממשל את נתון התמ"ג לרבעון השלישי של השנה, כשהצפי הוא להיחלשות ל-6.5% צמיחה בחישוב שנתי, וקריאה ראשונה מתחת ל-7% מאז פרוץ המשבר הפיננסי ב-2008.

"כלכלת סין צומחת מהר - אף שלא מהר כפי שאנליסטים ומשקיעים היו רוצים - וזה כל מה שאתה צריך לדעת", ציינו ב-High Frequency Economics.

עונת הדוחות באירופה בעיצומה. הקמעונאית הגדולה ביבשת, Carrefour הצרפתית, דיווחה על עלייה במכירותיה ברבעון השלישי של השנה, בין היתר הודות למערב אירופה. עם זאת, מכירותיה בסין רשמו ירידה. ענקית המזון השוויצרית Nestle חתכה את תחזיותיה לשנה כולה.

 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]