עוד יום של עליות בוול סטריט; מניית טבע עלתה ב-1.4%

מדד סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן לחודש אוקטובר הפתיע עם עלייה ל-92.1 נק' ■ בורסות אירופה סגרו בעליות ■ ג'נרל אלקטריק ו-Honeywell דיווחו לפני הפתיחה על תוצאות הרבעון והיכו את התחזיות

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

יום המסחר בוול סטריט (ו') ננעל בעליות קלות במדדים, יממה לאחר שהמדדים המובילים בניו יורק ננעלו בעליות שערים ניכרות. בבורסות אירופה ננעל המסחר במגמה חיובית.

בארה"ב, מקבץ של נתוני מאקרו חלשים הרגיעו במעט את חששות המשקיעים, אשר כעת מצפים להחלטת הריבית בסוף החודש, אך רוב האנליסטים מעריכים כי הפדרל ריזרב יבחר להמתין עם העלאת ריבית ראשונה בארה"ב מאז 2006 לשנה הבאה.

"ההתאוששות מתחדשת שוב, ונראה כי יש לה עוד לאן להגיע בעוד הסיכונים בנוגע לסין מתפוגגים", ציינו היום ב-AMP Capital.

נשיא שלוחת הפד בניו יורק, ביל דאדלי, ציין אתמול כי הוא בעד העלאת ריבית עוד השנה, אך העניין תלוי בחוזקה של הכלכלה. הוא הוסיף כי הנתונים האחרונים מאותתים כי הכלכלה בארה"ב מצויה בתהליך של האטה.

המשקיעים בוול סטריט בפרט והעולם בכלל ממתינים גם לנתוני מאקרו טריים מסין. ביום ב' הקרוב יפרסם הממשל את נתון התמ"ג לרבעון השלישי של השנה, כשהצפי הוא להיחלשות ל-6.5% צמיחה בחישוב שנתי, וקריאה ראשונה מתחת ל-7% מאז פרוץ המשבר הפיננסי ב-2008.

נזכיר כי הטלטלה בסין, שהובילה לתיקון בשוקי העולם לפני כחודשיים, היא אחת הגורמים המרכזיים שגרמו לפדרל ריזרב להמתין עם העלאת הריבית.

ב-17:00 שעון ישראל פורסם נתון סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אוקטובר, שרשם עלייה ל-92.1 נק' כשהתחזית המוקדמת הייתה לעלייה ל-88.8 נקודות לאחר קריאה של 87.2 נקודות בספטמבר.

עונת הדוחות בעיצומה, ובין המדווחות היום ניתן למצוא ענקיות תעשייה כג'נרל אלקטריק ו-Honeywell .

מניית טוויטר עלתה על רקע דיווח כי סטיב באלמר רכש 4% ממניות החברה.

קמהדע הודיעה היום על הרחבה שלישית להסכם אספקת תרופת ה-Glassia לבקסלטה, אשר התפצלה לאחרונה מחברת Baxter (בקסטר), כחלק מההסכם האסטרטגי שנחתם עם בקסטר באוגוסט 2010. במסגרת הרחבת ההסכם, קמהדע הגדילה בכ-50 מיליון דולר את רף ההכנסות המינימליות ממכירת Glassia.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]