פיגוע בתחנה המרכזית בבאר-שבע: אדם נרצח ו-7 נפצעו

פיגוע בבירת הנגב: מחבלים פתחו באש ודקרו ישראלים ■ אדם אחד נרצח, שבעה נפצעו - בהם שוטרים ■ מחבל חוסל, אחר נפצע ■ הערכה: נשק נחטף מחייל ■ עדי ראייה: המחבלים נכנסו ללא קושי ■ מצוד אחר רכב חשוד

טרור / צילום: רויטרס
טרור / צילום: רויטרס

פיגוע ירי ודקירות בבאר-שבע: אדם אחר נרצח, ולפחות 7 בני אדם נוספים נפצעו הערב (א') לאחר ששני מחבלים פתחו באש ודקרו נוסעים בתחנה המרכזית בבאר-שבע. מאבטחים וכוחות ביטחון שהוצבו במקום הגיבו בירי ונטרלו את שני המחבלים - אחד מהם נהרג והשני נפצע אנושות ופונה לקבלת טיפול.

לזירת האירוע זרמו כוחות גדולים מאוד של מגן דוד אדום שהעניקו לנפגעים, מתוכם לפחות שלושה שוטרים, טיפול ראשוני בשטח ופינו אותם לבית החולים סורוקה בעיר. מבית החולים נמסר כי הרופאים נאלצו לקבוע את מותו של אחד מהפצועים שהגיע במצב אנוש. מצבם של שני פצועים נוספים מוגדר קשה, שניים פצועים מאושפזים במצב בינוני ולפחות עוד שלושה במצב קל.

מחקירה ראשונית עולה כי שני המחבלים הגיעו ברכב לתחנה המרכזית כשהם חמושים בסכינים ואולי גם באקדח. אחד המחבלים התנפל על חייל, דקר אותו ולאחר מכן חטף את הנשק שלו ופתח באש. כוחות שהיו במקום ירו בו והרגו אותו. מחבל נוסף נמלט לשירותים ושם חוסל על-ידי שוטרי משמר הגבול שרדפו אחריו.

עד ראייה דיווח למשטרה על מכונית ובתוכה שני נוסעים שנמלטה מהמקום. בשלב זה מנהלים כוחות ביטחון ומשטרה רבים מצוד אחר רכב שעל-פי החשד הסיע את המחבלים למקום הפיגוע.

מפרטים ראשונים עולה כי שני המחבלים הגיעו לתחנה כשהם חמושים באקדח, רובה וסכין. כל אחד מהם פנה לרציף אחר בתחנה ופתח באש, עד שנוטרלו. כוחות ביטחון מבצעים סריקות נרחבות בתחנה המרכזית וגם באזורים הסמוכים, בין היתר בשל עד ראייה שדיווח על מכונית שנמלטה מהמקום. על-פי החשד, שני המחבלים הובאו לתחנה המרכזית ברכב וכוחות הביטחון מחפשים אחר סייענים.

"מדובר בפיגוע קשה שהיה עלול להסתיים בתוצאות קשות יותר ללא התושייה והתגובה המהירה של כוחות הביטחון", אמר לחדשות 2 ראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ'. "אני פונה לתושבים: אני מבין את סערת הרגשות אבל דווקא ברגעים כאלה צריך לנשוך שפתיים, להיות שקולים ולפעול בקור-רוח. לא לקחת את החוק לידיים".

נוסעים בתחנה המרכזית בבאר-שבע העידו כי במהלך היום לא התבצעו בדיקות אבטחה מיוחדות לאנשים שנכנסו למתחם התחנה המרכזית, למרות שמדובר בימים של מתיחות ביטחונית גדולה. בשלב זה נבדק בין היתר כיצד הצליחו שני המחבלים להיכנס לתחנה המרכזית כשהם חמושים.