"אנחנו רק מתגוננים כל הזמן, צריך לחסל את צמרת החמאס"

תא"ל במיל' צביקה פוגל, לשעבר ראש מטה פיקוד דרום, בראיון לנסים משעל ברדיו 103: "מה אנחנו חושבים, שחיזבאללה לא רואה את זה, שדעא"ש לא רואה את זה? אנחנו הופכים לפחדנים"

טרור / צילום: רויטרס
טרור / צילום: רויטרס

"אנחנו רק מתגוננים, מקימים בטונדות סביב בתי ספר ומציבים כיפות ברזל בכל מקום. אנחנו עסוקים רק במגננה, לא בהתקפה. הייתה לנו הזדמנות להכריע את החמאס ב'צוק איתן', אבל לא עשינו את זה, ואיבדנו כל יכולת הרתעה" - כך אמר הבוקר (ב') תא"ל במיל' צביקה פוגל, לשעבר ראש מטה פיקוד דרום, בראיון לניסים משעל ברדיו 103.

לפי תא"ל פוגל, "אנחנו בעיצומה של מלחמת התשה, ואם אנחנו רוצים להכריע אותה, אנחנו חייבים לחזור לעזה. החמאס הבין היטב שהתארגנויות גדולות עולות לו ביוקר, ואנחנו מגלים אותן בקלות יחסית. הוא עבר כבר לפני 7 שנים לגיוס פעילים בודדים בבתי הספר, במסגדים וברשתות החברתיות".

תא"ל פוגל טען עוד כי "רק החמאס עומד מאחורי גל הפיגועים האחרון, אבו מאזן רק מוסיף שמן למדורה, אבל הוא לא מחזיק את הגפרורים. בגפרורים מחזיק החמאס. מה אנחנו חושבים, שחיזבאללה לא רואה את זה, שדעא"ש לא רואה את זה? הם יגיעו אלינו, אז למה אנחנו מחכים? אם לא נראה להם שאנחנו משתמשים בכוח שלנו להכריע את הטרור, אנחנו נותש. תראה מה קורה אצלנו בתוך המדינה: אנחנו הופכים לפחדנים, והשנאה אצלנו גוברת.

"צריך להיכנס מחר בבוקר לרצועת עזה ולחסל את החמאס. לא צריך לכבוש כדי לחסל. העולם ימחא לנו כפיים אם נחסל את צמרת החמאס, העולם מוטרד מזה, הרי גל הטרור שאצלנו עכשיו יגיע גם לאירופה, את החולשה הזו האיסלאם מזהה נהדר. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמשיך להתגונן".