סאפיינס הגישה תשקיף מדף לגיוס של עד 80.5 מיליון דולר

במחיר הנוכחי של מנייתה, כ-11.5 דולר, הגיוס יהווה 12.5% מהון המניות של החברה לאחר ההנפקה

 רוני על דור  / צלם: איל יצהר
רוני על דור / צלם: איל יצהר

עלייה של כמעט 60% במניית סאפיינס מתחילת השנה הובילה את הנהלת החברה לרענן את תשקיף המדף, כדי לשריין אפשרות לגייס הון באמצעות הנפקה משנית בוול סטריט. בשבוע שעבר הגישה סאפיינס ל-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב) תשקיף מדף, שיאפשר לה לגייס עד 80.5 מיליון דולר.

במחיר הנוכחי של מניית סאפיינס - כ-11.5 דולר - מדובר על הנפקה של עד כ-7 מיליון מניות, שיהוו 12.5% מהון המניות של החברה לאחר ההנפקה. גיוס ההון הקודם שביצעה סאפיינס היה בסוף 2013, כשהחברה גייסה כ-40 מיליון דולר במחיר של 6.25 דולרים למניה.

סאפיינס, שהיא חלק מקבוצת פורמולה שבשליטת אסקו מפולין, נסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק ובבורסה של ת"א לפי שווי של 558 מיליון דולר. החברה, המנוהלת על-ידי רוני על-דור, מספקת פתרונות תוכנה לשוק הביטוח. בסוף הרבעון השני של השנה היו בקופת החברה 89.8 מיליון דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר וארוך. סאפיינס מציינת בתשקיף המדף שכספי הגיוס ישמשו לצרכים עסקיים כלליים שלה.

ככל הנראה תמשיך סאפיינס גם לבצע רכישות. החברה רכשה בחודשים האחרונים שתי חברות, המספקות גם הן טכנולוגיות לתחום הביטוח: IBEXI מהודו ו-Inessco מפולין. החברה הפולנית נרכשה מידי החברה-הסבתא של סאפיינס, אסקו, וסאפיינס שילמה תמורתה 9.1 מיליון דולר. סאפיינס עצמה היא תוצר של מיזוג בין שלוש חברות ישראליות: סאפיינס רכשה את עידית ו-FIS ב-2011, בעסקה שרובה היה במניות, בהיקף 70 מיליון דולר.

תביעה בהולנד

כחלק מהתשקיף, סאפיינס מעדכנת גם על הליך משפטי שבו היא מעורבת. חברה בת של סאפיינס זומנה לשימוע בבית המשפט באמסטרדם, בעקבות טענות של אחד מלקוחותיה. סאפיינס מציינת בתשקיף כי "למרות שמערכת התוכנה סופקה ללקוח על-ידי החברה הבת, והוא השתמש בה מ-2008, הלקוח טוען כעת שמערכת התוכנה שסופקה לו לא עמדה בדרישות, ושהחברה הבת שלנו לא הצליחה לתקן את השגיאות במערכת בהתאם להסכם השירותים בין הצדדים".

הלקוח דורש לבטל את כל החוזים שלו עם החברה הבת של סאפיינס, ולקבל בחזרה את כל הסכומים ששילם, בתוספת פיצויים - בסכום כולל של 21.5 מיליון אירו. לדברי סאפיינס, החברה בוחנת בימים אלה יחד עם יועציה את התביעה, ואת הכיסוי הביטוחי ביחס אליה.

מניית סאפיינס
 מניית סאפיינס