מניית היום: חתמה על הסכם עם נוברטיס ומזנקת ב-8%

כלל ביוטכנולוגיה דיווחה כי החברה-בת שלה Luc Therapeutics חתמה על הסכם רישיון ושת"פ עם נוברטיס בהיקף כולל של 386 מיליון דולר ■ במסגרת ההסכם, נוברטיס שילמה באופן מיידי ל-Luc תשלום של 6 מיליון דולר

ראובן קרופיק כלל ביוטכנולוגיה  / צלם: איל יצהר
ראובן קרופיק כלל ביוטכנולוגיה / צלם: איל יצהר

כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב) הודיעה היום (ג') כי חברת Luc Therapeutics Inc, המוחזקת על-ידי החברה בשיעור של כ-43%, חתמה עם ענקית התרופות Novartis על הסכם רישיון ושיתוף-פעולה, בהיקף כולל של 386 מיליון דולר. בעקבות ההודעה מניית כת"ב מזנקת בכ-8% בבורסה בתל-אביב.

כמתחייב בהסכם, שילמה Novartis ל-Luc כ-6 מיליון דולר כתשלום מיידי והחלה לממן באופן מלא את תוכנית הפיתוח של תרופה לטיפול בדיכאון קליני. התרופה מבוססת על טכנולוגיה ייחודית שפיתחה Luc לבקרה סלקטיבית של קולטני NMDA במוח.Novartis תהיה אחראית על המשך המחקר והפיתוח של התרופה ותממן אותו.

בתמורה לרישיון, תהיה Luc זכאית בנוסף לתשלום המיידי לתשלומים עתידיים המותנים בהשגת אבני-דרך הקשורות בפיתוח התרופה והשגת אישורים רגולטורים לשיווקה בטריטוריות שונות, עד סך כולל של 180 מיליון דולר; תשלומים עתידיים מותנים נוספים התלויים בהשגת היקפי מכירות של התרופה, עד סך כולל של 200 מיליון דולר וכן תמלוגים על בסיס מכירות בשיעורים של עד 10% מהיקף המכירות השנתיות של התרופה.