WeWork בדרך לגיוס נוסף לפי שווי 15-20 מיליארד ד'

אחד ממייסדי החברה הוא הישראלי אדם נוימן ■ WeWork משכירה משרדים לסטארט-אפים

 אדם נוימן בנג'י זינגר / צילום: עמרי שפירא
אדם נוימן בנג'י זינגר / צילום: עמרי שפירא

חברת הסטארט-אפ WeWork, שפועלת בתחום השכרת משרדים לסטארט-אפים ולחברות היי-טק, בדרך לגיוס נוסף - הפעם לפי שווי של 15-20 מיליארד דולר - כך נודע ל"גלובס". הגיוס של החברה, שהוקמה ב-2010 על-ידי הישראלי אדם נוימן ומיגל מקלוי, עשוי להיות השלישי של החברה תוך שנה.

בדצמבר 2014 השלימה החברה גיוס של 355 מיליון דולר שנעשה לפי שווי של 5 מיליארד דולר. חצי שנה מאוחר יותר, ביוני השנה, השלימה החברה גיוס נוסף של 400 מיליון דולר לפי שווי של 10 מיליארד דולר, כך ששווי החברה הכפיל את עצמו תוך חודשים בודדים. לצורך השוואה, בפברואר 2014 שווי החברה הוערך ב-1.5 מיליארד דולר. מאז הקמתה לפני חמש שנים גייסה החברה מיליארד דולר.

כעת, כאמור, החברה שוב בדרך לסבב גיוס נוסף, כשהשווי אמור לזנק ב-5-10 מיליארד דולר נוספים. מאחורי החברה עומדים משקיעים נחשבים עם כיסים עמוקים, בהם Fidelity Management, גולדמן זאקס, ג'יי.פי מורגן, T. Rowe Price, Wellington Management, קרן בנצ'מרק ועוד. מחברת WeWork נמסר בנוגע לסבב הגיוס הקרוב: "אין תגובה".

אז איך הגיעה חברת WeWork תוך חמש שנים בלבד לשווי שעשוי להגיע ל-15-20 מיליארד דולר? אחת הסיבות להצלחה של WeWork היא הקהילתיות שהחברה מייצרת סביב המשרדים שלה ברחבי העולם. עם מעל ל-35 אלף חברים בקהילה ברחבי העולם, היא מאפשרת - דרך אפליקציה שפיתחה - לבקש ולתת מענה לכל אחד מהחברים בין אם הוא מחפש מעצב או מנהל מוצר או רוצה לשאול שאלה בנוגע להון סיכון את אחד המשקיעים ששוכרים משרדים באחד המיקומים של WeWork בעולם.

מבנה הבעלות על בנייני המשרדים של WeWork מתחלק בין שלושה מודלים: בעלות מלאה, שכירות ושיתופי פעולה עסקיים עם בעלי הנכס, בדומה למודל שבו היא פועלת עם חברת אמפא נדל"ן בישראל. המבנים שבהם היא פועלת עוברים שדרוג ועיצוב לטובת הסטנדרט שיצרה WeWork בחללי העבודה המשותפים שלה.

החברה נכנסה לאחרונה גם לתחום המגורים עם השכרת דירות קטנות דרך מיזם WeLive.

אף שהחברה נחשבת לסטארט-אפ לאור מבנה גיוס ההון, אין בחברה טכנולוגיה ייחודית או קניין רוחני מיוחד במינו. ועדיין החברה מצליחה לתפוח ולצמוח. מסמכים פנימיים שהוצגו למשקיעים, ושנחשפו לאחרונה באתר BuzzFeed, מצביעים על כך שבחברה מעריכים שב-2018 תרשום החברה רווח תפעולי של 941.6 מיליון דולר על הכנסות של 2.86 מיליארד דולר - לעומת הכנסות של 74.6 מיליון דולר שהיו אמורות להיות בשנה שעברה. עוד צופה החברה כי מספר המשתמשים בשירותי המשרדים המשותפים שלה יעלה מ-16,279 ב-2014 ל-260 אלף ב-2018 ומספר הבניינים יזנק מ-24 ב-2014 ל-376 ב-2018.

אם אכן תשלים החברה את הגיוס הקרוב, לא מעט גבות יורמו - הן באשר לשווי והן באשר להחלטה להשלים גיוס שלישי תוך כשנה. עם זאת, בהסתמך על המצגת למשקיעים ותוכניות ההתרחבות הגרנדיוזיות, אפשר לראות למה WeWork צריכה כל כך הרבה כסף.

פעילה גם בישראל

לצד תוכניות ההתרחבות, מנכ"ל החברה אדם נוימן (אחיה של הדוגמנית עדי נוימן) לא שוכח מאיפה הוא בא ואת הסטארט-אפ ניישן. בשנה שעברה נכנסה החברה גם לישראל והחלה להתרחב יחסית במהרה. החברה מפעילה בניין משרדים ברחוב דובנוב בתל אביב ובהרצליה פיתוח ובקרוב היא צפויה לפתוח משרדים להשכרה גם במתחם שרונה בתל אביב, בפארק ההיי-טק בבאר שבע ובהמשך גם בירושלים. זאת, לצד כ-50 אתרים נוספים בארה"ב, אנגליה והולנד. את החברה מנהל בישראל בנג'י זינגר ובין החברות ששוכרות שם משרדים אפשר למצוא את אובר ישראל, תוכנית היזמות של 8200 וגופים נוספים. דמי השכירות למשרדים פרטיים ב-WeWork ישראל מתחילים ב-1,750 שקל לאדם בודד ועד ל-15,400 שקל ל-9 עובדים מדי חודש.