חב' הסלולר: לא ניתן לכסות את כל יהודה ושומרון - וזה לא כלכלי

הכנסת דנה בכיסוי הסלולרי באזור יהודה ושומרון, בעקבות דרישת המועצות לזרז את הכיסוי של אתרים רבים לאור המצב הבטחוני ■ החברות: המדינה צריכה לסייע במימון הכיסוי

סוגיית כיסוי הרשתות הסלולריות ביהודה ושומרון עלתה שוב לדיון בכנסת והיום נערך דיון בוועדת משנה חוץ וביטחון לנושא יו"ש בראשות חבר הכנסת מוטי יוגב, בהשתתפות משרד התקשורת והחברות הסלולריות, ביחד עם ראשי מועצות. סוגיית הכיסוי של הרשתות עלתה בעקבות דרישת המועצות לזרז את הכיסוי של אתרים רבים לאור המצב הבטחוני.

בדיון העלו ראשי מועצות טענות נגד החברות הסלולריות על היעדר כיסוי בנקודות רבות ביו"ש אך החברות השיבו שאין ביכולתן לעמוד בדרישות הכיסוי באופן מלא כפי שדורשות הרשויות, בגלל בעיות טופוגרפיות, או בגלל בעיות רישוי, חשמל וכו'. נציין שהחברות כבר הגיעו לסיכום קודם עם המשרד על הקמת מספר אתרים מדי שנה אך כעת הרשויות דורשות להאיץ ההקמה - דבר שהחברות לא מסוגלות לאור מצבן הכלכלי והקשיים האובייקטיביים ביו"ש.

חלק מראשי הרשויות העלו דרישות לא כלכליות של כיסוי מקומות כמו בתי עלמין וכדומה, שברור שאין לכך כל הצדקה כלכלית.

החברות השמיעו טענות קשות נגד ראשי רשויות שמצד אחד דורשים כיסוי אבל מצד שני לא מוכנים להעניק לחברות היתרים בתוך היישובים להקמת אנטנות. עוד טענו החברות שחלק מהרשויות מנסות לנצל את המצב ודורשות מהחברות דמי שכירות כפולים ומשולשים, או שדורשות לכסות יישובים מבודדים שיושבים בהם כמה משפחות בלבד. החברות ביקשו סיוע ואמרו שאם המדינה מסייעת בתאורה, במצלמות ובאבטחה בכבישים, לא ניתן לצפות מהן שיקימו עשרות אתרים ללא סיוע ממשלתי.

אחת האפשרויות שעלו בדיון היא שהמדינה תקל על החברות בתשלום אגרות תדרים, אבל לדברי החברות מדובר בסכומים מגוחכים ביחס לעלות הקמת האתרים והכיסוי שדורשות הרשויות.

לסיכום הוחלט שמשרד התקשורת יישב שוב עם החברות הסלולריות וינסה להגיע איתן לפתרון נקודתי באתרים שהיישובים דרשו לכסות.