סטארט-אפים מטעם האקסלרטור האירופאי European Pioneers מבקרים בישראל

במחזור הנוכחי משתתפים 13 סטארט-אפים, כאשר שלושה מהם (Fitfully Lingua.ly, Pico) מישראל, והיתר מאירופה ובעיקר גרמניה

משתתפי האקסלרטור European Pioneers / צילום: אמיר מאיר
משתתפי האקסלרטור European Pioneers / צילום: אמיר מאיר

בימים אלה מבקרת בישראל משלחת מטעם האקסלרטור האירופאי European Pioneers, וזאת בכדי להכיר מקרוב את האקו-סיסטם המקומי, ולהיפגש עם אנשי היי-טק ישראליים. European Pioneers הוא אקסלרטור הפועל בברלין, וממומן על ידי האיחוד האירופי. במחזור הנוכחי משתתפים 13 סטארט-אפים, כאשר שלושה מהם (Fitfully, Lingua.ly, Pico) מישראל, והיתר מאירופה ובעיקר גרמניה.

במסגרת התוכנית זוכה כל סטארט-אפ למימון בסך 250 אלף אירו בממוצע.

מרטין וובר, מנהל התוכנית הסביר בשיחה עם "גלובס" מדוע נכללה ישראל במסלול המנטורינג של האקסלרטור: "אני מכיר את ישראל מקרוב. חייתי בתל אביב יותר משנה וגם השקעתי כאן בסטארט-אפ. הביקור הזה מבחינתי, הוא קצת כמו לחזור הביתה. זה המחזור השני של התוכנית, כאשר ישראל לא נכללה בראשון, אבל הפעם הבנו שישראל חייבת להיות חלק נכבד מהפעילות".

וובר מציין כי מאחר שישראל נחשבת לחלק מהאיחוד האירופאי, די מתבקש שהיא תהיה חלק בלתי נפרד מהמסלול של הסטארט-אפיסטים. "הם לא עושים רילוקיישן לברלין. כל אחד נשאר במדינה שלו, מתוך הנחה שמוטב להם לעבוד באקו-סיסטם המקומי, אבל הם מתבקשים לבקר אותנו בברלין אחת למספר שבועות. כשהתחלנו את הפעילות הנוכחית באוגוסט האחרון קיבלנו 700 פניות של סטארט-אפים, חלק מהם מישראל. למעשה, רוב הפניות הגיעו מגרמניה, וישראל הייתה במקום השני".

הביקור בישראל הפך לחלק מהתוכנית, בין היתר הודות לניסיון שצבר מרטין. "אנחנו נערוך ביקורים נוספים של משלחות גם בלונדון וכמובן בברלין", הוא מסביר, "הביקור הנוכחי כולל פגישות מנטורינג עם 15 בכירים בתעשייה, כאשר בין היתר ביקרנו במתחם החדשנות MindCET של מטח, וביום חמישי נבקר בגוגל קמפוס, שם יציגו היזמים דמו של הסטארט-אפ שלהם, כדי לקבל משוב מקצועי".

"אווירה נהדרת"

וובר לא מתחמק גם מהשאלה על המצב הביטחוני בישראל. "אני מכיר את ישראל מקרוב ויודע שהמצב הוא לא תמיד כמו שאנחנו רואים באמצעי התקשורת באירופה. לא הייתי רחוק מביטול הביקור, ואני מודה שנדרשו מאמצים כדי לשכנע אנשים להגיע לכאן. אבל עכשיו, כשהגענו, כולם נראים יותר רגועים. למעשה, ברגעים אלה אני מדבר איתך ממסעדה ביפו. האווירה במשלחת נהדרת".