רבל מתרחבת: הסכמי מסגרת חדשים בהיקף של 88 מיליון אירו

יתרת הסכמי המסגרת של רבל, שבשליטת פימי וקיבוץ רביבים, מגיעה ל-1.2 מיליארד אירו ■ המניה זינקה מתחילת השנה, ומשקפת שווי של כ-600 מ' ש'

מפעלה של רבל / צילום: אתר החברה
מפעלה של רבל / צילום: אתר החברה

יצרנית המכלולים לתעשיית הרכב, חברת רבל , ממשיכה להרחיב את פעילותה, והבוקר דיווחה שוב על הסכמי מסגרת חדשים שעליהם חתמה, הפעם בהיקף של כ-88 מיליון אירו (כ-385 מיליון שקל) למשך תקופה ממוצעת של שבע שנים, החל משנת 2017. כמו בפעמים קודמות שדיווחה על חוזים משמעותיים, גם היום הגיבה מנייתה בחיוב לעדכון, והוסיפה לערכה כ-5%. בכך השלימה המניה זינוק של כ-60% מתחילת השנה, והיא משקפת לרבל שווי של כ-600 מיליון שקל.

רבל, הנמצאת בשליטת קיבוץ רביבים שבדרום הארץ וקרן פימי של ישי דוידי, עוסקת בתכנון, בפיתוח, בייצור ובמכירה של מערכות שונות לתעשיית הרכב, בהן מערכות אוורור למכלי דלק (תחום מערכות האוורור), חלקי פלסטיק (תחום האוטומוטיב) וחלקים ומכלולים הנדסיים (תחום קבלנות המשנה). זרועות מערכות האוורור והאוטומוטיב של רבל מהוות את עיקר הכנסותיה. החברה מעסיקה כ-550 עובדים.

הסכמי המסגרת האחרונים, שעליהם דיווחה רבל הבוקר, כוללים אספקת תבניות ומוצרים על-ידי חברות הקבוצה. ההסכם המרכזי מהמסגרות שעליהן חתמה, בהיקף של 53 מיליון אירו, נחתם מול חברת Brose Carrier Plates - יצרנית גלובלית ברמת Teir-1 (ספקית מערכות מורכבות ושלמות לרכבים), וההזמנה היא עבור רכבי חברת פורד, בהם דגמי פוקוס ופיאסטה. הסכמי המסגרת כוללים אספקת חלקי פלסטיק אותם מייצרת רבל בטכנולוגיה של הזרקה תרמו פלסטית מחוזקת בסיבי זכוכית, וכן אספקת מכלולים למערכות אוורור במכלי דלק שמייצרת רבל במפעליה בישראל, ארה"ב, קנדה, גרמניה, לוקסמבורג וסין.

עם ההסכמים האחרונים, יתרת הסכמי המסגרת של רבל מגיעים ל-1.2 מיליארד אירו (כ-5.2 מיליארד שקל) - שיא של כל הזמנים עבור רבל.

שמואל וולודינגר, יו"ר רבל, התייחס היום לצמיחה בפעילות, ואמר כי "קצב הגידול בהזמנות המסגרת עלה משמעותית במהלך 2015, כתוצאה מביסוס מעמד החברה כמובילה גלובלית בתחומה וכתוצאה ממגמות בשוק הרכב".

לדבריו, "סך צבר הסכמי המסגרת בסוף 2013 עמד על 804 מיליון אירו, לעומת סך צבר הסכמי המסגרת בסוף שנת 2014 שעמד על 867 מיליון אירו - גידול שנתי של כ-8% במהלך 2014. נכון להיום עומד צבר הסכמי המסגרת על 1.2 מיליארד אירו, גידול של כ-37% בתוך פחות משנה".

וולודינגר הוסיף, כי "החברה נערכת תפעולית לגידול המשמעותי בהיקפי הייצור, כתוצאה מהסכמי המסגרת הקיימים, החל מסוף 2016, תוך היערכות הנדסית ושיווקית לקבלת הזמנות מסגרת נוספות בהתאם למגמת השוק וחוזקה של רבל בתחומי פעילותה".

בסיכום מחצית השנה הראשונה של 2015 הציגה רבל עלייה של 15% בהכנסות, שהגיעו ל-82 מיליון אירו, בתמיכת פעילות מערכות האוורור והאוטומוטיב.

לצד שיפור הרווח הגולמי והתפעולי נהנתה החברה גם מהכנסות מימון במחצית השנה והרווח הנקי שלה לתקופה זו זינק ב-175% ל-7.3 מיליון אירו.

הונה העצמי עומד על 64 מיליון אירו, והתחייבויותיה השוטפות מגיעות להיקף דומה - עיקרן (כ-35 מיליון אירו) לבנקים.