לקראת הנפקה שלישית: פואמיקס רוצה לגייס עד 150 מיליון דולר

החברה, שאיבדה בחודשים האחרונים מחצית משוויה, נסחרת בנאסד"ק בשווי של 204 מיליון דולר

נאסד"ק / צילום: רויטרס
נאסד"ק / צילום: רויטרס

כשנה אחרי שהונפקה לראשונה בנאסד"ק וגייסה 40 מיליון דולר, וחצי שנה אחרי שביצעה הנפקה משנית וגייסה עוד 60 מיליון דולר, חברת פיתוח התרופות פואמיקס הגישה תשקיף מדף שיאפשר לה לגייס עד 150 מיליון דולר נוספים. בסוף הרבעון השני של השנה היו בקופתה של פואמיקס 110 מיליון דולר.

פואמיקס מרחובות, בניהולו של ד"ר דב תומרקין, מפתחת תרופות לעור שניתנות בצורת קצף. לפי תשקיף המדף, החברה עשויה לגייס מעת לעת את הסכום באמצעות הנפקת מניות. אם יתבצע הגיוס, החברה מייעדת את הכסף שיתקבל ממנו להמשך מימון השלבים הפרה-קליניים והקליניים בניסויים של מוצרים אפשריים חדשים, להמשך מחקר ופיתוח של מוצרים פוטנציאליים נוספים, להסכמי רישוי ולרכישת חברות, כמו גם לביסוס מתקני הייצור שלה בישראל ובארה"ב ולצרכים עסקיים כלליים אחרים.

ההנפקה הראשונית של פואמיקס בוצעה במחיר של 6 דולר למניה, לאחר שהחברה נאלצה להפחית את המחיר המבוקש מ-11 דולר. ההנפקה המשנית בוצעה במחיר של 9.3 דולר, ואחריה המניה המשיכה לעלות והגיעה לשיא של כ-13.6 דולר בסוף חודש מאי. מאז המניה ירדה וכעת היא נסחרת במחיר של 6.8 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של 204 מיליון דולר. שלשום החברה עדכנה על גיוס מטופל ראשון לניסוי קליני שלב II בתרופה FMX103, שמיועדת לטיפול ברוזציאה - מחלת עור כרונית הגורמת לנגעים דלקתיים.