הסטארט-אפ Oggii חתם על הסכם הפצה של עד 12 מ' ד' עם פייזר

זו הפעם הראשונה שפייזר חותמת על חוזה עם חברה ישראלית ללא מוצר בשוק

כלב / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
כלב / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת oggii, מחממת TheTime (בבעלות אילן שילוח וניר טרלובסקי ובהנהלת ד"ר אורי וינהבר), המפתחת טכנולוגיית ניטור רפואי לחיות מחמד, חתמה על הסכם הפצה עם פייזר העולמית על סכום של עד 12 מיליון דולר. הפתרון של oggiiמבוסס על קולר חכם ואפליקציה המחוברים לרשת ידע של בעלי כלבים ומומחים, והוא מספק המלצות סביב השעון לבעלי הכלב בתחומים של: תזונה, פעילות גופנית וטיפול רפואי. 

ההסכם נחתם עם חברת Zoetis, לשעבר החטיבה הוטרינרית של פייזר העולמית, והיקפו בשלב ראשון הינו יותר משני מיליון דולר, עם אופציה להרחבה של 10 מיליון דולר נוספים בשנתיים הקרובות. זו הפעם הראשונה שפייזר חותמת על חוזה עם חברה ישראלית ללא מוצר בשוק. בסיס החוזה הוא שיתוף פעולה עסקי ומחקרי בין זואטיס לאוגי במסגרתו זואטיס הזמינה מאוגי 100 אלף יחידות לשוק הבריטי בעלות של יותר מ-2 מיליון דולר. צפי הזמנות ההמשך לשנתיים הקרובות הינו יותר מ-10 מיליון דולר במספר רחב של מדינות בהן: הולנד, בלגיה, צרפת, פורטוגל ובהמשך גם ארה"ב, קנדה, רוסיה, סין ומדינות נוספות.   

פייזר פעילה בתחום הוטרינריה מ-1950 אז הוקמה החטיבה העוסקת בנושא. עם השנים התרחבה החטיבה הן באמצעות פיתוח והן באמצעות רכישות. ב-2012 החטיבה מותגה בשם Zoetis.  

ייחודיות הטכנולוגיה של אוגי היא בניתוח הקשרים הידועים בין תבניות תנועה ובין מחלות ובעזרת זיהוי, מיפוי והבנת האבולוציה של תבניות אלה על פני זמנים ממושכים. באופן זה האפליקציה מסוגלת להתריע למשתמש על התפתחות מגוון מחלות אצל חיות המחמד שלהם אשר לא היו מתגלות בדרך אחרת. 

עלות הפתרון של אוגי לצרכן הינה כ-10% מהמחיר הממוצע של המתחרות בשוק, אורך חיי המוצר ארוך פי 10 ויכולות זיהוי התנועה גבוהות ומגוונות יותר. מדובר בפריצת דרך משמעותית בשוק חיות המחמד שעד היום נחשב לשוק מסורתי ביותר ללא נגיעה בתחומי ה-mobile health, אך גדל בהתמדה מדי שנה וצפוי לעמוד על 60 מיליארד דולר בארה״ב ב-2016 ומעל 100 מיליארד דולר בכל העולם.