אירופה ננעלה בעליות חדות לאחר הורדת הריבית בסין

גם דברי נגיד הבנק האירופי מאתמול עודדו את המשקיעים: נשקול להגדיל את ההרחבה המוניטרית ■ מדד מנהלי הרכש טיפס ל-54 נקודות - מעבר לצפי ■ נעילה חיובית באסיה - בורסת יפן הובילה את העליות

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בעליות שערים חדות, בהמשך לעליות באסיה מוקדם יותר ולמגמה החיובית בוול סטריט היום. ברקע, הורדת הריבית המפתיעה בסין מהיום, ודברי יו"ר הבנק המרכזי האירופי מאתמול, שאמר כי הבנק שוקל להגדיל את הרחבה המוניטרית.

מדד Stoxx Europe 600 עלה בכ-2% וננעל ברמתו הגבוהה ביותר מאז אוגוסט.

הנגיד מריו דרגי אמר אתמול לאחר הותרת הריבית באירופה על כנה, כי הבנק "יבחן מחדש" את תוכנית ההקלה הכמותית בפגישתו בחודש דצמבר. זאת, על רקע ההערכות בשווקים בתקופה האחרונה לפיהן דרגי ירחיב את היקפי רכישות האג"ח. "אנחנו מוכנים לפעול עם נידרש לכך", אמר דרגי. "אנו פתוחים לבחון תפריט שלם של כלים מוניטריים". הסיבה לבחינה מחדש של התוכנית היא הנתונים הכלכליים המעידים על כך שאירופה מתקשה לצאת מהמשבר ובתוך כך איום האינפלציה אינו קיים למעשה. נכון להיום, הבנק המרכזי רוכש אג"ח ב-60 מיליארד אירו בחודש והתוכנית אמורה להימשך עד ספטמבר 2016.

בגוש האירו פורסם היום, כי מדד מנהלי הרכש טיפס באוקטובר ל-54 נקודות, לעומת צפי האנליסטים ל-53.3 נקודות.

נעילה חיובית באסיה

בורסות אסיה ננעלו היום (ו') בעליות שערים חדות וסגרו ברמה הגבוהה ביותר מזה כחודשיים. זאת, בהמשך לנעילה החיובית בוול סטריט אמש ולעליות בחוזים העתידיים בארה"ב. בורסות יפן הובילה את העליות במזרח.

המדד האזורי MSCI אסיה השלים ירידה קלה בסיכום שבועי. מדד הניקיי היפני התחזק היום ורשם עלייה שבועית של 3%, על רקע הערכות כי הבנק המרכזי היפני ישיק בקרוב תוכנית תמריצים חדשה לשווקים כדי להגביר נזילות. גם היחלשות הין מול הדולר הוסיפה לעליות בבורסה היפנית. בורסת סין רשמה ירידה שבועית קלה, ובורסת הונג קונג עלתה כ-0.5% השבוע.