לאחר העלייה: האם אפל תספק את הסחורה בדוחות השבוע?

ענקית ההיי-טק צפויה לדווח ביום שלישי לאחר סיום המסחר על רווח של 1.88 דולר למניה ברבעון האחרון, והכנסות של כ-51.1 מיליארד דולר

טים קוק / צילום: רויטרס
טים קוק / צילום: רויטרס

מניותיהן של 3 חברות היי-טק גדולות זינקו ביום שישי לאחר שפרסמו דוחות חזקים לרבעון האחרון: מיקרוסופט , אמזון  וגוגל. הדוחות הטובים, ביחד עם סיבות נוספות, הקפיצו את מדד הנאסד"ק ביותר מ-2% ובחזרה מעל רף 5,000 הנקודות.

כעת ממתינים המשקיעים בדריכות לדוחות של אפל שיתפרסמו השבוע. ענקית ההיי-טק צפויה לדווח ביום שלישי לאחר סיום המסחר על רווח של 1.88 דולר למניה ברבעון האחרון, והכנסות של כ-51.1 מיליארד דולר.

ברבעון הנוכחי, אגב, צפויה אפל להציג הכנסות של כ-77 מיליארד דולר ורווח של 3.21 דולר למניה. 

"בפני אפל  עומדים אתגרים לא פשוטים מכיוון שהצמיחה בשוק הסמארטפונים הולכת ודועכת", אומר בראיין בלייר, מנהל בחברת Grays Peak Capital. "בניגוד לחברות אחרות, אפל אמנם מעורבת בהרבה מיזמים אחרים אולם אף אחד מהם לא צפוי להניב הכנסות משמעותיות בעתיד הקרוב". 

"בשנה שעברה מכרה אפל כ-74.5 מיליון סמארטפונים ברבעון של החגים והשנה, למרות השקת האייפון 6 ואייפון 6S, יהיה לה קשה לעבור את הרף הגבוה הזה", הוא מוסיף. 

Amish Shah מחברת SierraMaya 360 מעריך שאפל תצליח להכות את התחזיות לרבעון האחרון אולם התחזית לרבעון הנוכחי היא החשובה באמת. לדעתו, המניה יכולה להמשיך לעלות לקראת סוף השנה אם החברה תכריז על כניסה לפעילות אסטרטגית חדשה כמו שוק המכוניות החשמליות.