הסטארט-אפ Everything.me סוגר הפעילות ומפטר עובדים

החברה גייסה 37.5 מיליון דולר מהמיליארדר לי קא שינג, טלפוניקה ומוזילה וניסתה לפתח ממשק ייחודי למערכת אנדרואיד - אבל לא הצליחה לבסס לו מודל עסקי

אנדרואיד / מתןך: pixabay
אנדרואיד / מתןך: pixabay

חמש שנים אחרי ההקמה ואחרי גיוס של 37.5 מיליון דולר, הסטארט-אפ Everything.me, שפיתח ממשק מעטפת (Launcher) עבור מכשירי אנדרואיד, הודיע על סגירת הפעילות ופיטורי עשרות עובדים. החברה הוקמה ב-2010 על-ידי רמי קסטרשטיין, ג'ואי שמחון ועמיחי בן-דוד תחת השם DoAT Media. קסטרשטיין ובן-דוד הם יוצאי חברת אלדין.

כאמור, החברה גייסה עד היום 37.5 מיליון דולר מרשימה מכובדת של משקיעים, בהם ענקית הטלקום הספרדית טלפוניקה, חברת הטלקום הסינגפורית סינגטל, יצרנית דפדפן הפיירפוקס מוזילה, הורייזון ונצ'רס של לי קא שינג, קרן BRM של האחים ברקת, קרן DFJ Tamir Fishman Ventures ועוד.

הסממנים לבעיות בחברה החלו כבר בתחילת שנה שעברה, כשפרסומים הצביעו על כך שהחברה מובילה מהלך לפיטורי כ-20 מעובדי החברה, חלקם ממחלקת התוכן. כעת, מפטרת החברה את 36 העובדים שנותרו בחברה. הסיבה הלא רשמית לסגירת החברה היא חוסר היכולת לבסס מודל עסקי מפיתוח של Launcher לאנדרואיד, בשוק תחרותי למדי.

בתחילת הדרך ניסו שלושת המייסדים כיוון אחר, לפני שהחליטו לפתח Launcher, שמאפשר ממשק שונה לגמרי על מכשיר האנדרואיד. הרעיון המקורי היה חיפוש בתוך אפליקציות וברשת , כשהתוצאות מוצגות כאייקונים של התוכן הרלבנטי כמו וויקיפדיה, IMDB, יו-טיוב ועוד, במקום רשימה רגילה של לינקים. החברה השיקה את המוצר שלה בתחרות TechCrunch Disrupt של בלוג הטכנולוגיה הנחשב, אך כאמור מאז החליפה את השם והמודל שהיא הציעה.

ג׳ואי שמחון, מייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות, מסר כי "זו החלטה כואבת, בנינו צוות מדהים ומוצר שהשקענו בו את כל כולנו וקיבל את אהבת המשתמשים. אין לי ספק שעוד נשמע רבות על יוצאי החברה וכי הם יביאו את הדרך המיוחדת שגיבשנו לבניית מוצרים וטכנולוגיה לחברות אחרות שיהיו בנות מזל לקבל אותם".