הטיפ היומי: המניה שרוכבת על הזינוק בפרארי

באופנהיימר ישראל מאמינים, כי למרות עלייה חדה בפיאט-קרייזלר בחודשים האחרונים, קיים פוטנציאל לא מבוטל לאפסייד נוסף, וממשיכים להעריך שמניית פיאט-קרייזלר נסחרת עדיין בדיסקאונט ניכר לשווי נכסיה

יצרנית הרכב האיטלקית–אמריקאית Fiat Chrysler / צילום:רויטרס
יצרנית הרכב האיטלקית–אמריקאית Fiat Chrysler / צילום:רויטרס

יצרנית הרכב האיטלקית-אמריקאית Fiat Chrysler  נסחרת בבורסה האיטלקית ובבורסת ניו יורק (FCAU) לפי שווי של 18 מיליארד אירו.

בשבוע שעבר בוצעה ההנפקה הראשונית של חברת Ferrari, אחת מההנפקות המעניינות והמדוברות של 2015. פרארי היא חברה בת של פיאט-קרייזלר, והנפקתה היא סופו של תהליך הפיצול שביצעה החברה האם. אחרי ההנפקה, פיאט-קרייזלר מחזיקה כ-80% מפרארי. להערכתנו, הנפקת פרארי צפויה להיות שלב נוסף בתהליך הצפת הערך של פיאט-קרייזלר לבעלי המניות שלה.

עד לפני תקופה לא ארוכה הייתה פיאט (לפני המיזוג עם קרייזלר) חברה מוכת חובות עם מותג דועך והרבה מאוד בעיות. בינואר 2014 היא רכשה 41.5% מקרייזלר והשלימה את רכישת כלל השליטה בחברה. נזכיר כי בעיצומו של המשבר הפיננסי, פיאט רכשה 20% מקרייזלר שהייתה אז בתהליך פשיטת רגל, והגדילה את החזקתה בהמשך. התהליך סייע לפיאט-קרייזלר לצאת לדרך חדשה ולהתחיל לבנות מחדש את מעמדה בשוק הרכב העולמי. ברבעונים האחרונים מציגה החברה מומנטום חזק מאוד בפעילותה. ברבעון השני היא רשמה הכנסות של כ-29.2 מיליארד אירו, צמיחה של 25% מהרבעון המקביל, ורווח תפעולי מתואם של 557 מיליון אירו, צמיחה של 58%.

ב-2015 החברה מצפה להכנסות של 110 מיליארד אירו ורווח תפעולי מתואם של למעלה מ-4.5 מיליארד אירו.

תוכנית החומש של החברה ל-2014-2018 כוללת יעדים שאפתניים במיוחד, וביניהם הכנסות של 132 מיליארד אירו ורווח תפעולי של כ-9 מיליארד אירו ב-2018.

לפיאט-קרייזלר יש את מותג הרכב השלישי בגודלו בארה"ב (קרייזלר), בנוסף למותג רכבי יוקרה Maserati (פעילות שקטנה מעט מפרארי וצומחת הרבה יותר מהר), פעילות חלקי רכב סבירה ורווחית ופעילות רווחית בחלקה גם של מותגיה המסורתיים (פיאט, אלפא רומיאו ועוד). חשוב לציין מנגד כי מדובר בחברת החזקות עם רמות מינוף גבוהות: בסוף הרבעון השני היה לחברה חוב נטו של כ-11 מיליארד אירו.

למרות עלייה חדה במניה בחודשים האחרונים, אנו מאמינים שקיים פוטנציאל לא מבוטל לאפסייד נוסף, וממשיכים להעריך שמניית פיאט-קרייזלר נסחרת עדיין בדיסקאונט ניכר לשווי נכסיה. הנפקת פרארי עשויה לסייע בהצפת ערך לבעלי המניות בפיאט-קרייזלר.

ניר חצב, אנליסט, אופנהיימר ישראל

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם